افشای اسنادی بسیار محرمانه مبنی بر ارتباط بین قتل خاشقچی و محمد بن سلمان

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
یک شبکه خبری امریکایی به اسنادی دست یافت که نشان می دهد قاتلان جمال خاشقچی از هواپیمای یک شرکت هواپیمایی تحت کنترل محمد بن سلمان استفاده کرده اند.

شبکه سی ان ان امریکا گفته که اسناد یک پرونده قضایی نشان می دهد دو هواپیمایی که توسط تیم ترور «جمال خاشقچی»، روزنامه نگار عربستانی استفاده شده بود، متعلق به شرکتی تحت مالکیت «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان است.

این شبکه توضیح داد که این اسناد تحت عنوان بسیار محرمانه در یک دادخواست مدنی در کانادا گنجانده شده و یک وزیر عربستان که دستورات ولیعهد عربستان را منتقل کرده، نیز پای آن را امضا کرده است.

سی ان ان عنوان کرد که وزیر عربستانی در این سند نوشته است: «بنابر دستورات ولیعهد، با انجام فوری اقدامات لازم در این خصوص موافقت می کند.»

این هواپیماها متعلق به شرکت هواپیمایی «اسکای پرایم» بود که در سال 2017 مالکیت آن به صندوق حاکمیتی ثروت عربستان منتقل شد و در اکتبر 2018 نیز از آن برای رفتن به استانبول و کشتن خاشقچی استفاده شد.

گفتنی است صندوق حاکمیتی ثروت عربستان معروف به صندوق سرمایه گذاری های عمومی تحت کنترل و ریاست ولیعهد عربستان است.

سی ان ان به نقل از این گزارش گفت که انتقال مالکیت این شرکت هواپیمایی به صندوق حاکمیتی ثروت عربستان رابطی دیگر بین کشته شدن خاشقچی و ارتباط آن با محمد بن سلمان است.

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟