افتتاح سفارت مالاوی در قدس

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

مالاوی روز سه شنبه هفته گذشته با اعلام رسمی افتتاح سفارت خود در شهر قدس به اولین کشور آفریقایی مبدل شد که سفارت خویش را در این شهر – و نه تل آویو- تاسیس می نماید. آیزنهاور امکاکا وزیر خارجه مالاوی در جریان سفر به فلسطین اشغالی ضمن تبریک به رژیم صهیونیستی برای ایجاد روابط با کشورهای عرب و مسلمان از جمله کشور آفریقایی سودان، افتتاح سفارت در قدس را یک گام مهم و برجسته توصیف کرد.

گابی اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز در جریان دیدارش با امکاکا اعلام کرد: «به زودی منتظر افتتاح سفارت شما هستم و مطمئنم که رهبران آفریقایی دیگر از این تصمیم پیروی خواهند کرد. »

                             کنفرانس خبری وزرای خارجه مالاوی و رژیم صهیونیستی

طبق اعلام وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، سفارت مالاوی در بیت المقدس قرار است در تابستان سال 2021 افتتاح شود. برایان باندا مشاور لازاروس چاکورا رئیس جمهوری مالاوی نیز افتتاح سفارت مزبور را تایید کرد.

پیش از این ایالات متحده آمریکا و گواتمالا سفارت خانه های خویش را به شهر قدس انتقال داده بودند و هندوراس نیز از این انتقال تا پایان سال 2020 خبر داده بود. برزیل و جمهوری دومینیکن نیز در نظر دارند تا به زودی مقدمات امور با هدف انتقال سفارت خویش به این شهر را آغاز نمایند. وزارت خارجه جمهوری دومینیکن نیز روز جمعه 9 آبان با اشاره به اینکه سفارت این کشور تا سال 1980 در قدس بوده است، در بیانیه‌ای اعلام کرد که به درخواست جامعه یهودیان در حال ارزیابی مساله انتقال سفارت به اورشلیم است. بحث انتقال سفارت درحالی است که تنها دو ماه از تشکیل دولت جدید جمهوری دومینیکن به ریاست لوئیز آبینادر (نوه یکی از مهاجران لبنانی) می‌گذرد.

منابع پژوهش در دفتر پژوهشکده موجود است

   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟