اتهام حمایت ایران از معترضین خیابانی نتانیاهو در سرزمین های اشغالی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

پس از ادعای فیس بوک مبنی بر توقف فعالیت 12 اکانت فیس بوک و 307 حساب اینستاگرام که از ایران اقدام به تولید محتوا بر ضد نتانیاهو می کرده اند، حزب لیکود با انتشار بیانیه ای به صورت رسمی تهران را به حمایت از اعتراضات خیابانی و پشتیبانی از احزاب چپ گرا با هدف سقوط کابینه نتانیاهو متهم ساخت.

بیانیه حزب لیکود با عنوان «زلزله؛ ایران مخفیانه از راهپیمایان جنبش چپ گرای پرچم های سیاه با هدف سرنگونی نخست وزیر نتانیاهو حمایت می کند» از تلاش نهادهای امنیتی ایران به منظور طراحی راهپیمایی های اعتراضی بر ضد کابینه وحدت ملی به ریاست نتانیاهو در طول 20 هفته اخیر خبر داده است.

اما در هفته گذشته رسانه های رژیم از تازه ترین اتهام نتانیاهو مبنی بر افشای اطلاعات محرمانه درباره ایران برای یکی از دوستان وی خبر دادند. گفته می شود یووال دیسکین رئیس اسبق شین بت در جریان رسیدگی به یکی از پرونده های سه گانه قضایی نخست وزیر -یعنی پرونده موسوم به 1000- با حضور در دادگاه مدعی شده است که نتانیاهو اقدام به افشای اطلاعات محرمانه درباره ایران نزد یکی از دوستان نزدیک خویش به نام آرنون میلشن – تهیه کننده ثروتمند هالیوود- نموده است. این در حالی است که تا پیش از این نتانیاهو مدعی شده بود که اطلاعات مزبور توسط مائیر داگان در اختیار میلشن قرار گرفته است اما تحقیقات داگان در زمان مسئولیتش بیانگر آن است که نخست وزیر خود اقدام به افشای اطلاعات مزبور در نزد دوست صمیمی اش کرده است.

نتانیاهو در کنار آرنون میشلن

 

منابع پژوهش در دفتر پژوهشکده موجود است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟