عربستان از رزمایش هوایی مشترک در پایگاه هوایی «الظفره» خبر داد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد رزمایش هوایی مشترک با حضور 7 کشور با هدف افزایش سطح آمادگی رزمی نیروهای هوایی آغاز شده است.

رزمایش هوایی «علم الصحراء 2021» (پرچم صحرا 2021) در پایگاه هوایی «الظفره» امارات با مشارکت 7 کشور از جمله 3 کشور عضو شورای همکاری آغاز شد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرد که رزمایش مذکور تحت عنوان علم الصحراء 2021 با مشارکت نیروی هوایی ارتش عربستان و برخی از کشورهای دوست و برادر علاوه بر امارات آغاز شد.

در این رزمایش هوایی مشترک، عربستان، بحرین و امارات از میان کشورهای عضو شورای همکاری حضور دارند اما نامی از سایر کشورهای حاضر در آن به میان نیامده است.

خبرگزاری عربستان گفت که این رزمایش تا 25 مارس ادامه خواهد داشت و موجب حمایت از آمادگی رزمی نیروهای هوایی می شود.

«فهد الحربی»، فرمانده نیروهای عربستانی حاضر در این رزمایش، گفت که نیروی هوایی عربستان تعدادی از تاکتیک های هوایی را در برنامه عملیاتی رزمایش که از قبل برنامه ریزی شده بود، انجام داده است.

وی این رزمایش را در چارچوب برنامه ریزی آموزشی برای گسترش مهارت های کادر هوایی، فنی و اداری اعلام کرد که موجب حمایت از آمادگی رزمی نیروها نیز می شود.

این رزمایش شامل اجرای 3 مرحله از جمله برنامه ریزی و اجرای چندین پرواز آموزشی و همچنین عملیات پدافندی و تهاجمی با توجه به سناریوهای جنگی که تهدید فعلی و آینده را شبیه سازی می کنند، می باشد.

عربستان سعودی جزئیاتی در مورد شرکت کنندگان و تعداد آنها ارائه نکرد.

اما خبرگزاری رسمی بحرین روز یکشنبه گفت که نیروی هوایی این کشور در نسخه ششم خود در این تمرین شرکت می کند و توضیح داد که نیروهای شرکت کننده امارات، عربستان سعودی، بحرین، ایالات متحده، فرانسه، هند و کره جنوبی هستند.

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟