سفر وزیر امور خارجه روسیه به امارات متحده عربی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
وزیر امور خارجه روسیه، سفر خاورمیانه خود را آغاز کرد. سرگئی لاوروف، بازدید چندروزه خود از کشورهای خاورمیانه را با سفر کاری روز سه‌شنبه به امارات متحده عربی آغاز می‌کند. او در ادامه به عربستان سعودی و قطر نیز خواهد رفت.

برنامه سفر لاوروف در امارات متحده عربی، شامل دیدار با ولیعهد امارت ابوظبی شیخ محمد بن زاید آل نهیان و وزیر امور خارجه و همکاری بین‌المللی امارات متحده عربی شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان است.

به گفته وزارت امور خارجه روسیه، جلسات لاوروف در امارات متحده عربی بخشی مهم از گفتگوی سیاسی دوجانبه است که طی آن ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه «تماس‌های منظم مبتنی بر اعتماد» را با رهبران کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس برقرار می‌کند.

در طی این سفر، قرار است طرفین در مورد راه‌های افزایش بیشتر همکاری تجاری در راستای توافقاتی که قبلاً در سطوح عالی منعقدشده بود نیز گفتگو کنند.

آخرین دیدار دیپلمات‌های برجسته روسی و امارات در دسامبر سال گذشته بود. عنوان‌شده است با وجود همه‌گیری کرونا در سطح جهان، تجارت روسیه و امارات متحده عربی در سال گذشته ۷۸ درصد افزایش‌یافته است و این همکاری‌های تجاری به ۳٫۲۷ میلیارد دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری تاس، طرف روسی برنامه‌های اعلام‌شده قبلی خود را برای برگزاری جلسه‌های عمومی منظم دوجانبه در زمینه تجارت، همکاری‌های اقتصادی و فنی را بین این دو کشور، تأیید کرد.

در این سفر مقامات امارات متحده عربی و روسیه، در مورد پروژه‌های جدید در مواردی همچون تولید برق، صنعت، کشاورزی، زیرساخت‌ها و اکتشافت فضایی فضا بحث خواهند کرد. امارات اخیراً پروژه‌های موفقی درزمینهٔ مطالعات فضایی داشته است.

افزایش همکاری درزمینهٔ مقابله با بیماری همه‌گیر ویروس کرونا از جمله موارد اصلی مطرح‌شده در این گفتگوها خواهد بود. روسیه امیدوار است کشورهای بیشتری را به استفاده از واکسن روسی کرونا ترغیب کند. واکسنی که نیاز به تزریق دوز دوم ندارد.

 امارات متحده عربی با سه هزار داوطلب در آزمایش‌های بالینی بین‌المللی واکسن Sputnik Light ساخت روسیه شرکت دارد.

منبع:https://www.independentpersian.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟