رای گیری فلسطینیان قدس از طریق دفاتر پستی اسرائیل انجام می شود

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«نبیل شعث»، نماینده ویژه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره شیوه رای دادن فلسطینی های ساکن قدس اشغالی در انتخابات آتی فلسطین گفت: براساس اجماع بین المللی که صورت گرفته، فرآیند رای دادن از طریق دفاتر پستی اسرائیل انجام خواهد شد.

شعث افزود: بر سر سازوکار رای دادن شهروندان فلسطینی در شهر قدس شرقی، از طریق دفاتر پستی در اسرائیل، اجماع بین المللی صورت گرفته است.

نماینده ویژه «محمود عباس»_ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین_ اشاره کرد که تاکنون هیچ مشکلی در خصوص مکانیزم رای دهی وجود ندارد و این سیستم از انتخابات گذشته نیز در جریان است و اسرائیل هیچ اعتراضی به آن ندارد.

آمارهای غیر رسمی نشان می دهد نزدیک به 340 هزار فلسطینی در قدس اشغالی زندگی می کنند اما داده های آماری کمیته مرکزی انتخابات فلسطین نشان می دهد که 75 هزار و 400 نفر رای دهنده برای انتخابات امسال ثبت نام شده اند.

در توافقنامه مرحله انتقالی که با اسرائیل و در سال 1995 امضا شده، آمده است که انتخابات در قدس شرقی از طریق دفاتر پستی اسرائیل انجام خواهد شد اما انتخابات امسال اولین انتخابات پس از اقدام امریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل در اواخر سال 2017 است.

انتخابات پارلمان فلسطین در 22 مه 2021 و انتخابات ریاست جمهوری آن در 31 ژوئیه برگزار خواهد شد.

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟