«سائرون» و «دولت قانون»: برای شرکت در انتخابات با هیچ گروهی ائتلاف نمی کنیم

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

سخنگوی رسمی مقتدی صدر و یکی از چهره های نزدیک به «نوری المالکی» اعلام کردند که جریان صدر و ائتلاف دولت قانون در انتخابات در هیچ ائتلافی شرکت نمی کنند.

 «صلاح العبیدی»، سخنگوی رسمی مقتدی صدر، اعلام کرد که جریان صدر در انتخابات آینده با هیچ گروه سیاسی دیگری ائتلاف نخواهد کرد.

العبیدی در مصاحبه با «الفرات نیوز» گفت که جریان صدر در انتخابات آینده در هیچ لیست مشترکی حضور نخواهد یافت و با هیچ گروهی ائتلاف نخواهد کرد.

او همچنین گفت که نخست وزیر آینده چه از جریان صدر باشد چه نباشد، باید اصلاح طلب واقعی باشد و افزود که مشکل عراق نه در شخصیت هایی که به نخست وزیری می رسند که در ساختار تشکیلاتی حکومت است که برپایه منافع سیاسی داخلی و خارجی ساخته شده است.

وی همچنین اخبار موجود درباره خط قرمز بودن نخست وزیری «نوری المالکی» برای صدر را بی اساس دانست و گفت که جریان صدر هیچ «وتو»ی خاصی ندارد و تصمیماتش را بر اساس نتایج انتخابات می گیرد.

او در بخش دیگری از سخنانش، به دور از موضوع انتخابات، گفت که پس از ترور فرماندهان پیروزی بر داعش، صدر پیشنهاد تنظیم طرح خروج تدریجی نیروهای امریکایی از عراق و توقف حملات به آنها را مطرح کرد اما «گروه های مقاومت به این پیشنهاد احترام نگذاشتند».

ازسوی دیگر، «کاطع الرکابی»، نماینده مجلس و از سران ائتلاف دولت قانون (به ریاست نوری المالکی) گفت که وضعیت قانون انتخابات مشوق تشکیل ائتلاف های بزرگ نیست.

او گفت که ائتلاف دولت قانون به تنهایی در انتخابات شرکت می کند و با هیچ گروه دیگری ائتلاف نخواهد کرد.

وی اخبار منتشر شده برای تشکیل ائتلافی از دولت قانون و ائتلاف فتح (هادی العامری) و نصر (حیدر العبادی) با هدف کنار زدن ائتلاف سائرون (صدر) را کاملا خیال پردازی خواند.

«علی الغانمی»، نماینده مجلس عراق، نیز تأکید کرد که ائتلاف دولت قانون و نصر هردو ریشه فکری واحدی دارند که به حزب الدعوه برمی گردد اما هیچ گونه مذاکره ای میان آنها برای تشکیل ائتلافی واحد انجام نشده است.

او گفت که قانون انتخابات طوری تنظیم شده که ائتلاف بزرگتر بعد از انتخابات مشخص می شود.

کمیساریای مستقل انتخابات عراق در 11 مارس اعلام کرد که 249 حزب مجوز حضور در انتخابات دریافت کرده اند و اقدامات اداری درباره 60 حزب دیگر جریان دارد.

این کمیساریا افزود که تاکنون 186 فرد برای شرکت در انتخابات نامزد شده اند که 162 تن از آنها فردی و 4 تن از ائتلاف ها و 20 تن از 11 حزب هستند.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟