خاندان مبارک پس از برداشته شدن از لیست تحریم های اتحادیه اروپا مطالبه خسارت کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

در پی برداشته شدن نام خاندان «حسنی مبارک» رئیس جمهور اسبق مصر از تحریم های اتحادیه اروپا، این خاندان اعلام کردند که از اتحادیه اروپا شکایت خواهند کرد.

دفتر وکالت کارتر روک، وکیل خانواده مبارک در لندن در بیانیه ای اعلام کرد که شورای اتحادیه اروپا نام حسنی مبارک و همسر وی سوزان ثابت و پسران وی علاء و جمال و عروس های وی را بعد از یک کارزار حقوقی 10 ساله از لیست تحریم های خود برداشت است.

این بیانیه افزوده که این دفتر وکالت از طرف موکلان خود مأمور شده که به شکایت خود از شورای اتحادیه اروپا ادامه دهد تا بتواند از آنها بابت اشتباه در درج نام این خاندان و رفتار ناموجهشان در یک دهه گذشته از آنان طلب خسارت کند.

در این بیانیه آمده که «جمال مبارک» به نمایندگی از این خانواده تأکید کرد که این تحریم های غیر قانونی در حالی علیه پدر مرحوم و مادر ما وضع شد که آنها هیچ اموالی در خارج مصر نداشتند.

او افزوده که اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای غیر اروپایی برای این اقدام خود کمترین تحقیقاتی انجام نداده بودند و اکنون بعد از 10 سال ادعاهای بی پایه و تحقیقات مفصل هیچ نوع نقض قوانین ازجانب هیچ از اعضای این خانواده شناسایی نشد.

جمال مبارک ضمن استقبال از اقدام شورای اتحادیه اروپا آن را اقدامی با تأخیر خواند و گفت که در آن پرداخت خسارت ناشی از این تصمیم غلط پیش بینی نشده و ما برای رسیدن به حقوقمان به کارزار حقوقی در اتحادیه اروپا ادامه می دهیم تا ثابت کنیم که این تحریم ها از آغاز غیر قانونی بوده است.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟