انتخاب رهبر جدید حماس و تأثیر آن بر آینده پیش روی فلسطین

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
کارنشاس مسائل بین الملل در خصوص تحولات اخیر حماس گفت: این تحولات به دلیل یک سری از تغییرات اجباری و نتیجه تصمیم جمعی رهبران حماس بوده است. حماس در نظر دارد تا با تحرک های داخلی و بین المللی در حوزه های سیاسی و اجرایی دست به اقدامات و رویکردهایی بزند لذا با توجه به این موضع گیری و دیدگاه آقای نزار عوض الله را به عنوان رهبر جدید حماس انتخاب و معرفی کرده است.

براساس اطلاعات منتشر شده از منابع فلسطینی نزار عوض الله به عنوان رهبر جدید حماس انتخاب ومعرفی شده است. عوض الله جدیدترین رهبر حماس است که رسانه ها در تشکیلات حماس تا کنون کمتر نامی از او شنیده اند، اما این شخصیت، پیش از این سمت های مختلفی برعهده داشته و عضو رهبری این گروه بوده است. حسن هانی زاده اطلاعات بیشتری درباره رهبر جدید حماس در اختیار راهبرد معاصر قرار داده است که در ادامه می خوانید.

درباره رهبر جدید حماس و چرایی انتخاب وی به عنوان رهبر جدید حماس به این نکات اشاره کرد و گفت: نزار عوض الله که به عنوان جانشین اسماعیل هنیه دبیر دفتر سیاسی حماس انتخاب شده در چارچوب برخی تغییراتی به عنوان رهبر حماس انتخاب شده که به نظر می رسد تشکیلات حماس در تلاش است تا نسبت به گذشته به سمت جوانگرایی و توجه به روی کار آمدن مدیرانی با انرژی و جوان تر با ایده های قابل تامل حرکت کند.

 

وی در این باره خاطر نشان کرد: به هر حال انتخاب آقای عوض الله دراین راستا قابل تجزیه و تحلیل است که حماس دست به نوآوری هایی با توجه به اتفاقات منطقه خواهد زد. از آنجایی که در طول سال های اخیر حرکت قابل قبولی از سوی حماس در حوزه های سیاسی بین المللی و منطقه ای مشاهده نشده و همچنین قرار است که آقای اسماعیل هنیه درانتخابات آینده پارلمان و تشکیلات خود گردان فلسطین حضور داشته باشد، به نظر می رسد این تحولات به دلیل یک سری از تغییرات اجباری و نتیجه تصمیم جمعی رهبران حماس بوده است. حماس در نظر دارد تا با تحرک های داخلی و بین المللی در حوزه های سیاسی و اجرایی دست به اقدامات و رویکردهایی بزند لذا با توجه به این موضع گیری و دیدگاه آقای نزار عوض الله را به عنوان رهبر جدید حماس انتخاب و معرفی کرده است.

 

هانی زاده در خصوص رهبر جدید حماس اینگونه توضیح داد: آقای نزار عوض الله یکی از شخصیت های کمتر مطرح شده در رسانه های بین المللی و منطقه ای است که رسانه ها و مردم دنیا کمتر با این شخصیت سیاسی و نظامی آشنایی دارند. یکی از ویژگی های آقای نزار عوض الله داشتن کاریزمای خوب برای ایجاد انسجام در میان تشکیلات گستره حماس است، لذا به نظر می رسد آقای اسماعیل هنیه در تلاش است تا خود رابه عنوان یکی از جانشینانن محمود عباس در عرصه های تشکیلات خودگران مطرح کند و در آینده در کادر حماس تغییرات اساسی ایجاد شود.

 

حسن هانی زاده درباره انتخاب رهبر جدید حماس به این نکته نیز اشاره کرد و بیان داشت: انتقال آقای نزار عوض الله از فعالیت های نظامی به سیاسی به این مفهوم است که حماس نیازمند یک تحرک دیپلماتیک همراه با تحرک نظامی است، لذا به نظر می رسد انتخاب آقای نزار عوض الله انتخابی کاملا هوشمندانه بوده است ، چرا که این انتخاب می تواند نقش تاثیر گذاری در بحبوحه تلاش کشورهای مرتجع عربی برای برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی از خود به جا بگذارد، بنابراین به نظر می رسد حمایت به دنبال اتخاذ رویکردهای جدیدی در عرصه های داخلی، منطقه ای وبین المللی است.

منبع:https://rahbordemoaser.ir/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟