کوشنر: عربستان، قطر، عمان و موریتانی در آستانه عادی سازی روابط با اسرائیل هستند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
جرد کوشنر»، مشاور «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری سابق امریکا درباره احتمال اقدام برخی کشورهای عربی دیگر در عادی سازی روابط با اسرائیل گفت: کشورهای دیگری هستند که به زودی به عادی سازی روابط با اسرائیل روی خواهند آورد.

منو
میدل ایست نیوز
شکل گیری دو رویکرد در امریکا برسر نحوه تعامل با ایران؛ اروپا برای میانجی‌گری تلاش می کند
عربی
کوشنر: عربستان، قطر، عمان و موریتانی در آستانه عادی سازی روابط با اسرائیل هستند
مشاور رئیس جمهوری سابق امریکا در مقاله ای نوشت که برخی دیگر از کشورهای عربی از جمله عربستان، قطر، عمان و موریتانی به زودی به عادی سازی روابط با اسرائیل روی خواهند آورد.
2021-03-15/14:47 خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد

میدل ایست نیوز: «جرد کوشنر»، مشاور «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری سابق امریکا درباره احتمال اقدام برخی کشورهای عربی دیگر در عادی سازی روابط با اسرائیل گفت: کشورهای دیگری هستند که به زودی به عادی سازی روابط با اسرائیل روی خواهند آورد.

به گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، وی گفت: کشورهای دیگری از جمله عمان، قطر و موریتانی به زودی به توافق صلح آبراهام خواهند پیوست؛ باید این روابط با قدرت پیگیری شود و هر توافقی در واقع ضربه ای به هرآنکه آشوب و هرج و مرج را ترجیح می دهد، است.

کوشنر تاکید کرد که جهان پس از امضای چند توافق عادی سازی دیگر بین سایر کشورهای عربی و اسرائیل، شاهد آخرین درگیری ها بین کشورهای عربی و اسرائیل خواهد بود.

مشاور رئیس جمهوری سابق امریکا در مقاله ای که در روزنامه امریکایی «وال استریت ژورنال» منتشر شد تصریح کرد: یکی از دلایل تداوم درگیری بین عرب ها و اسرائیل به مدت طولانی، این سخن بود که نمی توان این درگیری را پیش از حل اختلافات بین اسرائیل و فلسطین حل کرد؛ این گفتار ابدا درست نیست.

وی معتقد است روابط جهان عرب دیگر با «این کشور یهودی» قطع نخواهد بود بلکه جهان عرب بر این باور است که اسرائیل شکوفا خواهد شد.

کوشنر اظهار داشت: مهم تر از همه این است که عربستان و اسرائیل در آستانه عادی سازی روابط هستند، عربستان گام نخست را از طریق اعطای مجوز پرواز در حریم هوایی خود به هواپیماهای اسرائیل و اخیرا اعطای مجوز حضور تیم اسرائیلی برای مشارکت در مسابقه رالی داکار برداشته است.

مشاور ترامپ ادامه داد: ملت عربستان کم کم می بینند که اسرائیل دشمن آنها نیست، روابط با اسرائیل به نفع منافع ملی عربستان خواهد بود و تحقق آن در صورت تلاش های دولت بایدن امکان پذیر است.

گفتنی است از نیمه ماه سپتامبر 2020، اسرائیل و چند کشور عربی (امارات، بحرین، سودان و مراکش) توافق عادی سازی روابط امضا کردند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟