«مروان البرغوثی» از زندان اسرائیل نامزد انتخابات فلسطین می شود

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
برادر «مروان البرغوثی» اسیر فلسطینی و از سران سازمان فتح اعلام کرد که وی تصمیم خود را برای نامزدی در انتخابات قطعی کرده است.

«مقبل البرغوثی» طی اظهاراتی مطبوعاتی تأکید کرد که البرغوثی تصمیم خود را گرفته و تحت هیچ شرایطی تصمیم وی عوض نخواهد شد.

او گفت که رئیس جمهوری در زندان اشغالگران خواهیم داشت و این باعث می شود که مردم جهان بفهمند که ملت فلسطین در چه شرایطی زندگی می کنند.

وی افزود که مروان البرغوثی در پی لیست متحد فتح در انتخابات پارلمانی است و می خواهد که اختلافات درون فتح پایان یابد و همه اعضا در یک لیست در انتخابات شرکت کنند.

او گفت که «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین باید عقلانیت پیش بگیرد و پیش از آنکه فرصت از دست برود در پی متحد کردن فتح برآید.

«مروان البرغوثی» در سال 2002 به علت نقشش در انتفاضه دوم به پنج بار حبس ابد محکوم شده است.

پیش از این منابعی خبر دادند که ناصر القدوه از سران فتح خواهان پیوستن به ائتلافی تحت رهبری «مروان البرغوثی» برای تشکیل فهرستی مستقل به منظور رقابت در انتخابات قانون‌گذاری است که فرماندهان نظامی دوران یاسر عرفات در آن حضور دارند؛ افرادی که با روی کار آمدن ابومازن مورد بی‌مهری قرار گرفتند و به حاشیه رانده شدند.

در همین رابطه، منبعی آگاه از اعضای ارشد فتح گفت: القدوه پیش از نشست کمیته مرکزی، تماس‌هایی از طرف رهبران مهم فتح برای تاسیس فهرستی مستقل به ریاست خود وی به منظور حضور در انتخابات قانون‌گذاری دریافت کرده است که در این فهرست، نبیل عمرو، قدوره فارس، حاتم عبدالقادر، حسام خضر و دیگر رهبران پیشین این جنبش حضور دارند که در دوران ابومازن کنار گذاشته‌ شدند.

در پی این اخبار، محمود عباس (ابومازن) به القدوه 48 ساعت مهلت داد که یا به تصمیمات فتح گردن نهد و از تشکیل فهرست انتخاباتی جداگانه انصراف دهد یا اینکه اقدامات لازم علیه وی از جمله تعلیق عضویت یا اخراج وی از عضویت فتح اتخاذ خواهد شد.

ابومازن معاون خود «محمود العالول» و «جبریل الرجوب»، دبیرکل کمیته مرکزی فتح را مامور کرده بود تا برای بار آخر با القدوه دیدار کرده و وی را به عدم تشکیل فهرست انتخاباتی جداگانه مجاب کنند که نتیجه‌بخش نبود.

در پی این تحولات ناصر القدوه از عضویت در فتح اخراج شد.

انتخابات پارلمانی فلسطین در 22 مه و انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان در 31 اوت و انتخابات مجلس ملی پس از تفاهمات داخلی تا حداکثر ژوئیه 2021 برگزار خواهد شد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟