مذاکرات کمیساریای انتخابات عراق با اتحادیه اروپا درباره سازوکار همکاری ناظران انتخاباتی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

رئیس کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق از آماده شدن متن نهائی توافق‌نامه این کمیساریا با اتحادیه اروپا درباره سازوکار نظارت بر انتخابات عراق خبر داد.

رئیس کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق از آماده شدن متن نهائی توافق‌نامه این کمیساریا با اتحادیه اروپا درباره سازوکار نظارت بر انتخابات عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، «جلیل عدنان خلف»، امروز (چهارشنبه 9 ژوئن) در دفتر کمیساریای عالی مستقل انتخابات در بغداد با هیئتی از اتحادیه اروپا به ریاست «جان برنارد بلووان»، کاردار اتحادیه اروپا در بغداد، و چند کارشناس مسائل انتخاباتی دیدار کرد.

در این دیدار که رئیس هیئت امنا و رئیس اداره انتخابات در کمیساریای مستقل انتخابات هم در آن حضور داشتند مفاد توافق‌نامه دوجانبه برای تعیین سازوکار نظارت بر انتخابات پیش روی عراق که قرار است در 10 اکتبر برگزار شود بررسی شد.

خلف در این دیدار تأکید کرد که این توافق‌نامه اهمیت بسیاری دارد چون موجب اطمینان خاطر داخلی و خارجی به روند انتخابات می‌شود.

او ابراز امیدواری کرد که این توافق‌نامه هرچه سریع‌تر امضا شود.

در این دیدار ابعاد گوناگون همکاری‌های دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق با کمیساریای عالی مستقل انتخابات بررسی شد.

هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل نیز ارسال هیئتی برای نظارت بر انتخابات و کمک به عراق در اجرای انتخابات را تصویب کرده است.

 

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟