پکن، واشنگتن را به اقدامات تلافی‌جویانه تهدید کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
وزارت بازرگانی چین در واکنش به قرار گرفتن نام 23 نهاد این کشور در فهرست سیاه اقتصادی آمریکا، این اقدام را سرکوب غیرمعقول شرکت‌های چینی خواند و تاکید کرد پکن برای محافظت از منافع مشروع خود اقدام لازم را به کار خواهد گرفت.

 بعد از آن که آمریکا ۲۳ نهاد چینی را به فهرست سیاه اقتصادی خود اضافه کرد، وزارت بازرگانی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد پکن قاطعانه با سرکوب غیرمعقول شرکت‌های چینی مخالف است. 

به گزارش «بلومبرگ»، این وزارتخانه امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای که بر روی وبسایت خود قرار داد، افزود اقدام ایالات متحده به طور جدی قوانین تجارت بین‌المللی را تضعیف کرده و تاکید کرد چین برای محافظت از منافع مشروع خود اقدام لازم را به کار خواهد گرفت.

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اقدام آمریکا در قرار دادن ۳۴ شرکت در فهرست سیاه به بهانه ارتباط با چین، روسیه و ایران، گفت: «فهرست سیاه آمریکا در واقع ابزاری برای سرکوب برخی شرکت‌ها و صنایع معین در چین به بهانه حقوق بشر است و ابزاری است که آمریکا از آن برای بی‌ثبات‌کردن سین‌کیانگ و مهار چین استفاده می‌کنند. چین، قاطعانه با این مخالف است.»

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه افزود: «چین تمامی اقدامات لازم را برای حراست قاطع از حقوق و منافع شرکت‌های چینی و مقابله با تلاش‌های آمریکا جهت دخالت در امور داخلی چین به کار خواهد بست.»

شرکت‌هایی که در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار می‌گیرند از انجام هر گونه تجارت با شرکت‌های آمریکایی، مگر در صورت کسب مجوز از دولت فدرال آمریکا منع می‌شوند.

 

 

 

 

منبع:https://www.farsnews.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟