میقاتی: عربستان قبله دینی و سیاسی من است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
نخست وزیر لبنان طی اظهاراتی عربستان سعودی را «قبله دینی و سیاسی» خود خواند و تأکید کرد که امکانات دولتش برای حل مشکلات لبنان محدود است.

 نخست وزیر لبنان طی اظهاراتی عربستان سعودی را «قبله دینی و سیاسی» خود خواند و تأکید کرد که امکانات دولتش برای حل مشکلات لبنان محدود است.

«نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر لبنان، در کنفرانسی مطبوعاتی پس از دیدار با رهبر کلیسای مارونی لبنان، در پاسخ به این سؤال که آیا درهای عربستان به روی وی باز شده یا نه گفت: «عربستان قبله دینی و سیاسی من است و به هیچ وجه به روی کسی بسته نمی‌شود، من مسلمانم و روزانه 5 نماز رو به قبله عربستان می‌خوانم، هیچ دری بسته نیست».

او گفت که از مشکلات مردم اطلاع دارد اما واقعیت آن است که امکانات کمی برای حل مشکلات وجود دارد و مشکلات بسیار زیادی در کشور هستند که باید به تدریج حل شوند.

نخست وزیر لبنان پیش از این تأکید کرده بود که کشورش برای حل مشکلات خود به شدت نیازمند جهان عرب است.

هفته گذشته یک مقام فرانسوی خبر داد که «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، در دیدار هفته گذشته‌اش با «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه، تأکید کرده که تا وقتی حزب‌الله لبنان در این کشور دست بالا را دارد عربستان کمکی به لبنان نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه «صوت بیروت» به نقل از یک مقام بلندپایه فرانسوی، محمد بن سلمان که هفته گذشته میزبان وزیر خارجه فرانسه بود به وی تأکید کرد که موضع عربستان در قبال پرونده لبنان تغییر نکرده است.

او افزوده که سلطه حزب‌الله در لبنان عامل اصلی موضع‌گیری سرسختانه عربستان درقبال حمایت از لبنان و کمک به آن است.

این گزارش افزوده که همین موضع‌گیری عربستان در قبال لبنان به اطلاع امریکا هم رسیده است.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟