مسرور بارزانی: نتایج آرا در مناطق مورد مناقشه بار دیگر بر هویت کردستانی این مناطق تاکید کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
نخست‌وزیر دولت محلی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد نتایج آرا در مناطق مورد مناقشه مجددا بر هویت کردستانی این مناطق تاکید کرد.

«مسرور بارزانی»، نخست‌وزیر دولت محلی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد نتایج آرا در مناطق مورد مناقشه مجددا بر هویت کردستانی این مناطق تاکید کرد.

بارزانی در جلسه هفتگی هیات دولت اقلیم کردستان عراق به نیابت از هیات دولت به مردم اقلیم و همه برندگان انتخابات پارلمانی تبریک گفت و از نیروهای پیشمرگه، پلیس و نیروهای امنیتی برای تامین امنیت انتخابات تقدیر و تشکر کرد.

وی تاکید کرد: نمایندگان اقلیم کردستان در پارلمان عراق از الان به بعد باید برای دفاع از حقوق مردم اقلیم با یکدیگر متحد شوند و به دور از منازعات داخلی همکاری کنند.

بارزانی تاکید کرد: دولت اقلیم کردستان آماده هر گونه همکاری با نمایندگان اقلیم در پارلمان عراق برای تداوم همکاری و هماهنگی با دولت فدرال با هدف تضمین حقوق قانونی اقلیم کردستان است.

نخست‌وزیر دولت محلی اقلیم کردستان عراق در پایان ضمن تمجید از پایداری شهروندان کُرد در خارج از مرزهای اقلیم و تبریک به نمایندگان کُرد در این مناطق اظهار داشت: نتایج انتخابات در مناطق «جدا شده» بار دیگر بر هویت کردستانی این مناطق تاکید کرد و نمایندگان اقلیم کردستان باید برای اجرای ماده 140 قانون اساسی و عادی‌سازی اوضاع در این مناطق تلاش کنند.

بر اساس نتایج اولیه انتخابات پارلمانی، حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی توانسته 33 کرسی و حزب اتحادیه میهنی کردستان 16 کرسی به دست آورد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟