حماس به رژیم صهیونیستی هشدار داد

2020824122656947

جنبش حماس نسبت به تداوم اشغال گری و تجاوزات رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش الوقت، «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس گفت که استمرار تجاوزات اسرائیل علیه غزه و محاصره آن، تجاوزی مستمر علیه ملت فلسطین است که رژیم اشغالگر اسرائیل مسئول تبعات آن است.

برهوم تصریح کرد: تشدید محاصره غزه و ممانعت از ورود سوخت، کالا و مایحتاج زندگی به این منطقه، جنایتی علیه بشریت است اما این سیاست هرگز از عزم ملت و مقاومت آن نخواهد کاست.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، برهوم همچنین نهادهای حقوقی و جامعه بین‌الملل را به تلاش برای ممانعت از تجاوزات اسرائیل علیه غزه و پایان دادن به محاصره آن فراخواند و از تشکیلات خودگردان نیز خواست به مسئولیت خود در قبال مردم محاصره شده غزه عمل کرده و از آن‌ها حمایت کند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز دوشنبه در چند نوبت مواضع جنبش حماس را بمباران کردند.

رژیم صهیونیستی همچنین روز یکشنبه از ورود کالاها به نوار غزه از طریق گذرگاه ابو سالم (جنوب نوار غزه) ممانعت کرد.

وار غزه که از یک سو محصور به دریاست، برای ارتباط با دنیای خارج، هفت گذرگاه ارتباطی دارد و به غیر از گذرگاه رفح (در جنوب) که زیر نظر مصر است شش گذرگاه دیگر آن، یعنی «بیت حانون (ایزر)»، «الشجاعیه»، «القراره (کوسوفیم)»، «العوده یا (صوفا)»، «کرم ابوسالم» و «المنطار» زیر نظر رژیم صهیونیستی است.

تمام این گذرگاه‌ها به جز سه گذرگاه رفح ، ابوسالم و بیت حانون که با مقرارت خاص گاهی باز می‌شود، حدود چهارده سال است که بسته شده‌اند.

اقدامات غیرانسانی رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر در تشدید فشار بر نوار غزه، این امر را برای افکار عمومی مسلمانان و همه ملت های منطقه آشکار کرده است که عادی سازی روابط با این رژیم،نه تنها مانعی در برابر تجاوزات و اقدامات توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی نخواهد بود بلکه مشوقی برای این رژیم در راستای افزایش جنایاتش علیه فلسطینیان به شمار می آید.

وزارت بهداشت فلسطین به تازگی اعلام کرده است که جان هزاران بیمار در غزه به علت قطعی برق در خطر است. سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین با انتشار بیانیه ای از قطعی مکرر برق در نوار غزه به علت محاصره رژیم صهیونیستی خبرداد و از خطراتی که این امر در روند درمان و سلامتی بیماران ایجاد کرده است،ابراز نگرانی کرد.

این درحالیست که رژیم صهیونیستی در همین مدت علاوه بر محاصره غزه، حملات خود به این باریکه را تشدید کرده و به نظر می رسد این رژیم دور جدیدی از فشارها بر غزه را آغاز کرده است. در این میان دو گروه فلسطینی حماس و جهاد اسلامی در بیانیه هایی نسبت به تداوم حملات نظامی به نوار غزه تشدید محاصره غیرانسانی این باریکه هشدار دادند و این رژیم را مسئول پیامدهای آن دانستند.

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟