نتانیاهو: در آینده نزدیک توافق های صلح بیشتری امضا می کنیم

2020824115954717

نتانیاهو مدعی انعقاد توافقات جدید با دیگر کشورهای عربی شده است.

به گزارش الوقت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه اعلام کرد که کشورهای دیگری در منطقه هم پا جای پای امارات خواهندگذاشت و توافق های سازش جدیدی به زودی با اسرائیل امضا خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر اشغالی قدس فاش کرد: کشورهای دیگری هم در منطقه هستند که در آینده نزدیک با ما توافق صلح امضا میکنند.

وی در این کنفرانس مطبوعاتی که توسط شبکه عبری “کان ” پوشش داده شد گفت: کشورهای دیگری هم در آینده نه چندان دور پا جای پای امارات گذاشته و توافق های صلح با اسرائیل امضا خواهند کرد.

وی به نام این کشورها اشاره ای نکرد.

در بخش دیگری از این اظهارات نتانیاهو به تصویری که اخیرا در حمایت از عادی سازی روابط میان تل آویو و ابوظبی در پایگاه های اجتماعی منتشر شد، اشاره کرد و گفت: از دیدن تصویر دختر بچه ای در قلب امارات که پیراهنی با تصویر پرچم های اسرائیل و امارات به تن دارد، متاثر شدم . ما از “موضع قدرت” صلح برقرار کردیم؛ قدرت اقتصادی و نظامی و این صلح به نفع همه شهروندان است.

نخست وزیر اسرائیل اشاره کرد که ابوظبی درصدد اجرای برخی پروژه ها است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفت: ما در روزهایی “تاریخی ” قرار داریم و توافق صلح با امارات عصر جدیدی از صلح را در خاورمیانه آغاز میکند.

این در حالی است که اقدام امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی همچنین با محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی همراه شده است.

ائتلاف الفتح در پارلمان عراق طی بیانیه‌ای توافق روز پنج‌شنبه (۱۳ آگوست) میان امارات و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و از ملت‌ها و دولت‌های عربی و اسلامی خواست تا حکام امارات را تحریم کنند.

همچنین در واکنش به اقدام امارات، روز گذشته  رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به موضع گیری درباره توافق تل آویو-ابوظبی پرداخت.

اردوغان اعلام کرد: تعلیق روابط دیپلماتیک با ابوظبی یا حتی فراخوانی سفیرمان از امارات را بررسی می کنیم؛ زیرا ما در کنار ملت فلسطین هستیم و خواهیم ماند. ما اجازه نخواهیم داد که فلسطین لقمه‌ای آسان برای احدی باشد.

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟