کمک مالی قطر به صد هزار خانواده بی بضاعت در نوار غزه

صد هزار خانواده نیازمند فلسطینی در غزه، از امروز کمک های مالی قطر را از طریق شعبه های بانکی پست دریافت می کنند.

کمیته قطری بازسازی نوار غزه و صندوق توسعه قطر امروز جمعه دور جدید از پرداخت کمک های نقدی قطر به خانواده های بی بضاعت در نوار غزه را آغاز کردند.

«محمد العمادی»، رئیس کمیته قطری بازسازی نوار غزه گفت این کمیته با همکاری صندوق توسعه قطر از امروز دور جدیدی از پرداخت های نقدی به خانواده های بی بضاعت را آغاز کرده است.

وی افزود این بار نیز به صد هزار خانواده بی بضاعت در استان های نوار غزه به میزان صد دلار به هر خانواده پرداخت می شود.

پرداخت کمک های نقدی قطر از طریق شعبه های بانکی پست در استان های نوار غزه انجام خواهد شد.

رئیس کمیته قطری بازسازی نوار غزه تاکید کرد روند توزیع کمک های نقدی با اشراف کامل کادر کمیته قطر و با همکاری طرف های ذیربط با حفظ تدابیر بهداشتی در سایه انتشار ویروس کرونا انجام می شود.

انتظار می رود با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته برای جلوگیری از ازدحام شهروندان فلسطینی، پرداخت این دور از کمک های نقدی قطر یک هفته به طول بیانجامد.

پیش از این «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر کمک مالی به ارزش 360 میلیون دلار امریکا که قرار است طی یک سال به ساکنان غزه پرداخت شود، اختصاص داد.

این مرحله از کمک های مالی قطر برای خانواده های فقیر غزه است تا بتوانند برخی از نیازهای اساسی خود را در سایه وضعیت بد معیشتی و اقتصادی تامین کنند.

بنابر آمارهای اعلام شده توسط کمیته قطری بازسازی غزه، رقم کل کمک مالی قطر از سال 2012 از زمان سفر «حمد بن خلیفه آل ثانی»، امیر سابق قطر به غزه تاکنون به نزدیک 1.4 میلیارد دلار رسیده است.

دوحه در سال 2012، 407 میلیون دلار به غزه کمک کرد و این رقم در سال 2013 به 5 میلیون دلار رسید اما مبلغ کمک مالی قطر به غزه در سال 2014 و به عنوان کمک پس از جنگ اسرائیل، 30 میلیون دلار بود و این در حالیست که در سال 2015، هزار واحد مسکونی ویران شده را با مبلغ کل 50 میلیون دلار به صورت کامل ساخت.

رقم کل کمک قطر به غزه در سال های 2017، 2018 و 2019 نیز به ترتیب، 34 میلیون دلار، نزدیک به 23 میلیون دلار و 330 میلیون دلار بود.

کمک های امیر قطر به غزه در سال 2020 نیز 150 میلیون دلار بود و امسال نیز 360 میلیون دلار برای کمک به غزه اختصاص داده شده است.

در پی انتشار ویروس کرونا در غزه و در ماه اوت 2020 نیز، قطر 7 میلیون دلار بین 70 هزار خانواده متضرر از محدودیت ها و اقدامات پیشگیرانه از ویروس کرونا توزیع کرد.

 

منبع:https://mdeast.news/

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟