دعوت صدر از امریکا برای گفتگوی جدی درباره ماندن نیروهای این کشور در عراق

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«مقتدی صدر» با تشریح مواضع این جریان در قبال امریکا «گفت وگوی جدی با امریکا درباره وضعیت نیروها و پایگاه ها و دخالت هایش در عراق» را یکی از شرط های تعامل با امریکا اعلام کرد.

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق با تشریح مواضع این جریان در قبال امریکا «گفت وگوی جدی با امریکا درباره ماندن نیروها و پایگاه ها و دخالت هایش در عراق» را یکی از شرط های تعامل با امریکا اعلام کرد.

صدر در بیانیه خود که امروز (شنبه 16 اکتبر) منتشر شد نوشت که احتمالا مهم‌ترین چیزی که «جهان در دستیابی جریان صدر به نخست‌وزیری» انتظارش را می‌کشد تعیین موضع آنها نسبت به «امریکا یا اشغالگران» است.

او گفت که در این راستا به چند نکته اشاره می‌کند که «عراق را از سرسپردگی نسبت به هرکسی خارج می‌کند» و در توضیح افزود که اولا امریکا باید با دولت عراق در سطح دیپلماتیک و همه سطوح رفتاری متقابل داشته باشد به این معنا که با عراق مانند یک کشور مستقل برخورد کند.

به گفته صدر نکته دوم «گفت‌وگوی جدی و اثرگذار درباره آنچه به ماندن نیروها و پایگاه‌ها و جنگنده‌ها و کشتی‌های نظامی و دخالت‌هایش در امور عراق مربوط می‌شود» است.

نکته سومی که صدر درباره روابط با امریکا بر آن تأکید کرده این است که تظاهرات و خیزش ملت عراق مسئله‌ای داخلی و ملی است و هیچ ربطی به امریکا ندارد و باید خالی از هرگونه تأثیر خارجی باشد.

صدر افزوده که موضوع دیگر لزوم دور نگه داشتن خاک و آسمان و دریا و ملت عراق از نزاع‌های منطقه‌ای امریکا است، چنان‌که دیگران هم باید به همین موضوع پایبند باشند.

او تأکید کرد: «ملت ما عراقی هستند، نه شرقی نه غربی، می‌خواهیم در صلح زندگی کنیم و در برابر هر چیزی که خلاف صلح باشد پاسخی درخور می‌دهیم».

صدر تأکید کرد که در صورت تحقق این نکات مناسبات با امریکا در عرصه اقتصادی یا هر عرصه دیگری برقرار خواهد بود و در غیر این صورت تحت فشار و سرسپردگی قرار نخواهد گرفت.

او افزود که اگر این شرط‌ها تحقق نیافت «امریکا را کشوری دشمن عراق می‌شماریم که خواستار استقلال و حاکمیت و ثبات عراق نیست» و افزود که «همان طور که حوزه و استعمار با هم در تضادند و جمع نمی شوند، عراق با اشغالگری دو دشمن‌اند که هرگز سازش نخواهند یافت».

صدر بیانیه خود را با تعبیر «مقتدی صدر مقاوم» پایان داده است.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟