نمایندگان مصر و اتحادیه عرب در راه بیروت برای کمک به برون رفت از بن بست سیاسی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در تازه ترین تلاش ها برای تشکیل دولت جدید در لبنان، اعلام شد که نخست وزیر مصر و همچنین معاون دبیر کل اتحادیه عرب جداگانه به لبنان سفر خواهند کرد.

به گزارش «الشرق الاوسط»، اتحادیه عرب اعلام کرد که «حسام زکی»، معاون دبیر کل اتحادیه عرب به لبنان روز پنج شنبه به بیروت سفر خواهد کرد.

همزمان اعلام شد که «سامح شکری»، وزیر خارجه مصر، روز چهارشنبه در سفر به بیروت پیام رئیس جمهور مصر به «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان را به وی ابلاغ خواهد کرد.

کانال لبنانی MTV به نقل از مقامی محلی تأکید کرد که شکری در سفر خود برای کمک به رفع موانع تشکیل دولت در لبنان تلاش خواهد کرد.

براساس این گزارش، او در این راستا با دیگر نیروهای سیاسی لبنان ازجمله «نبیه بری»، رئیس مجلس، و «سعد الحریری»، مأمور تشکیل کابینه دیدار خواهد کرد.

این همه در حالی است که تلاش ها برای تشکیل دولت جدید لبنان و رفع اختلافات میان رئیس جمهور و نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه بی نتیجه بوده است.

همزمانی «هانی قبیسی»، نماینده مجلس لبنان از فراکسیون توسعه و آزادی (به ریاست نبیه بری) خواستار استفاده از این فرصت شد و تأکید کرد که اوضاع لبنان رو به فروپاشی و انفجار اجتماعی است و باید برای برون رفت از بن بست اقدام کرد.

 

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟