گرایش‌های افراطی، تشکیل پرونده برای برخی اعضای ارتش بریتانیا

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

 وزارت دفاع بریتانیا اطلاعاتی منتشر کرده که بر اساس آن مشخص شده است در سال‌های اخیر، چند تن از اعضای نیروهای مسلح این کشور برای تحقیق بیشتر در مورد گرایش‌هایشان، به واحد ضدتروریسم ارجاع داده شده‌اند.

داده‌های وزارت دفاع بریتانیا نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۹، درباره کارکنان نظامی آن وزارتخانه ۱۴ مورد تحقیق انجام شده که ۱۱مورد آن به دلیل نگرانی‌های مرتبط با افراط‌گرایی بوده است.

بر اساس این داده‌ها که در اختیار روزنامه گاردین قرار گرفته، این تحقیقات مشابه در سال بعد از آن، یعنی ۲۰۲۰، کمتر از ۱۰ مورد و در سال جاری میلادی نیز تاکنون کمتر از پنج مورد بوده است.

وقتی نگرانی از افراطی شدن و دخالت یک نظامی در فعالیت‌های تروریستی به‌وجود می‌آید، مسئولان وزارت دفاع در اقدامی پیشگیرانه وی را برای تحقیقات بیشتر به واحد ضدتروریسم معرفی می‌کنند.

 

یکی از سخنگویان وزارت دفاع بریتانیا در این زمینه گفت: «ما افراط‌گرایی در هر شکل آن را تحمل نمی‌کنیم و با ارزش‌ها و معیارهای نیروهای مسلح ما سازگار نیست. ما همچنان هوشیار خواهیم ماند و برای مقابله با چنین رفتارهایی، در صورتی که اتفاق بیافتند، اقدامات اولیه را انجام خواهیم داد؛ از جمله ارجاع آنها به مسئولان مربوطه.»

در سال ۲۰۱۸ یک سرباز بریتانیایی که ادعا می‌کرد «جانش را برای نژاد سفید فدا خواهد کرد» به دلیل عضویت در یک گروه تروریستی نئونازی، زندانی شد. وی تلاش می‌کرد برای آنچه نبرد برای «پاکسازی سرزمینمان» می‌خواند،  نظامیان دیگری را جذب کند.

این سرباز ۳۴ ساله، یکی از هشت عضو این گروه تروریستی بود که پس از چندین جلسه دادگاه محکوم شد و گروهش نیز از هم پاشید.

 

منبع:https://www.independentpersian.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟