تلاش عراق برای راه اندازی دوباره «صنایع نظامی»

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
دولت عراق در حال تلاش برای راه‌اندازی خط تولید جدید با استفاده از بقایای صنایع نظامی به جا مانده از دوره پیش است.

با گذشت دو سال از تصویب قانون «سازمان صنایع نظامی»، دولت عراق در حال تلاش برای راه‌اندازی خط تولید جدید با استفاده از بقایای صنایع جنگی به جا مانده از دوره پیش است.

سازمان صنایع نظامی عراق که از عریض و طویل‌ترین دستگاه‌ها در رژیم بعث بود در سال 2003 به دستور پل برمر، حاکم مدنی امریکایی در عراق، منحل شد.

یک مقام عراقی که نخواسته نامش فاش شود تأکید کرد که دولت عراق تلاش می‌کند برخی خطوط تولید ازجمله تولید گلوله و قطعات سلاح را دوباره فعال کند و در این راستا برخی کارخانه‌ها درحال تعمیر و سرویس است و تکنسین‌های آنها در حال دیدن دوره‌های لازم‌اند.

این مقام افزوده که این خطوط تولید به طور خاص شامل تولید مهمات برای سلاح‌های روسی سبک و متوسط و خمپاره و و راکت قابل حمل بر شانه و موشک‌های کوتاه‌برد و تجهیزات تانک‌های T-72 روسی است.

به گفته این مقام «محمد صاحب الدراجی» اخیرا به ریاست این سازمان تعیین شده و او با جدیت کاهش واردات مهمات را در دستور کار قرار داده و در پی راه‌اندازی خطوط تولید جدید است.

در ماه گذشته، «جمعه عناد»، وزیر دفاع عراق، همراه با رئیس جدید سازمان صنایع نظامی بازدیدی سرزده از یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های نظامی این کشور انجام داد و پس از آن امضای قرارداد وزارت دفاع با این سازمان برای خرید انواع مهمات اعلام شد.

«بدر الزیادی»، دبیر کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق، تأکید کرد که تصمیم جدی برای کاهش واردات کالاهایی که قابل تولید در عراق هستند ایجاد شده و این موجب کاهش هزینه‌های وزارت دفاع می‌شود.

او گفت که عراق امکانات مادی و انسانی لازم برای تأمین داخلی بخشی از نیازهای تسلیحاتی را دارد و کافی است که کارخانه‌های موجود به‌روز شود ضمن اینکه این اقدام موجب تولید اشتغال و کاهش خروج ارز از کشور می‌شود.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟