مشاور اقتصادی الکاظمی: میزان بدهی‌های داخلی و خارجی عراق 73 میلیارد دلار است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
مشاور اقتصادی نخست‌وزیر عراق میزان بدهی‌های داخلی را 50 میلیارد و بدهی‌های خارجی را 23 میلیارد دلار عنوان کرد.

«مظهر محمد صلاح»، مشاور اقتصادی نخست‌وزیر عراق تاکید کرد موضوع بدهی عراق موضوعی بسیار پیچیده است و شامل بدهی‌های خارجی و داخلی می‌شود.

صالح اظهار داشت: بدهی‌های داخلی عراق به 50 میلیارد دلار می‌رسد که از نهادهای دولتی وام گرفته شده نه از بخش خصوصی اما بدهی خارجی کمتر از 23 میلیارد دلار است که هر سال بودجه‌ای برای پرداخت آن در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: بخشی از بدهی‌های خارجی مربوط به زمانبندی بدهی‌های «باشگاه پاریس» است و بخشی دیگر مربوط به تامین مالی برای تسلیح و تجهیز نیروهای مسلح به دلیل شرایط جنگی در دوران جنگ با داعش پس از 2014 میلادی است.

مشاور اقتصادی الکاظمی گفت: بدهی‌های عراق به 8 کشور از جمله ایران، عربستان، قطر، امارات و کویت است که به 40 میلیارد دلار می‌رسد و علیرغم توافق پاریس، کشورهای یاد شده این بدهی‌ها را حذف نکرده اند.

وی ادامه داد: این بدهی‌ها مربوط به پیش از سال 1990 میلادی است که در صحت ارقام آن شک و تردید وجود دارد لذا بیش از 80 درصد آن باید حذف شود که بر خلاف این، صوری خواهد بود و هیچ ارزش قانونی ندارد زیرا بر اساس توافق پاریس بدهی‌های خارجی عراق پیش از 1990 باید حذف شود همانطور که الجزایر و امریکا و دیگر کشورهای دوست این بدهی را خط زدند.

 

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟