رسانههای اردن اعترافات «باسم عوض الله»، رئیس اسبق دیوان پادشاهی را که متهم به ایجاد «فتنه» در کشور است، منتشر کردند.
به گزارش خبرگزاری «عمون» اردن، در اعتراقات باسم عوض الله آمده است: شاهزاده حمزه پس از بازگشت از حادثه بیماران کرونایی بیمارستان السلط مستقیما به منزل من آمد، وی اظهار داشت که من نزد مردم مظلوم واقع شدهام.
عوض الله با بیان اینکه شاهزاده حمزه با یک اسرائیلی که پیشتر عهدهدار هماهنگی مدنی میان دولت اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین بود، ارتباط دوستانه داشت، تصریح کرد: وی به حکم روابط خارجی گستردهای که من داشتم، درباره امکان کسب کمک و پشتیبانی از من سوالاتی کرد و در ادامه گفت: من توجهی به موضوع بیت المقدس ندارم و این مساله در اولویت من جای ندارد.
رئیس اسبق دیوان پادشاهی اردن ادامه داد: شاهزاده حمزه من را مامور کرد تا با عشایر اردن دیدارهای متعددی انجام دهم و وفاداری آنها را جلب کنم.
وی اظهار داشت: شاهزاده حمزه از زمان تغییر ولیعهدی نسبت به ملک عبدالله دوم خشمگین بود و کینه به دل داشت.
عوض الله تصریح کرد: شاهزاده حمزه به همراه شریف حسن بن زید به شکل متوالی به منزل من رفت و آمد می کردند و دیدارهای من با شاهزاده حمزه از ماه رمضان 2020 آغاز شد.
خبرگزاری عمون در ادامه اعترافات عوض الله از زبان وی آورده است: به یاد دارم که این دیدارهای مستمر با شاهزاده حمزه با حضور شریف حسن بن زید از رمضان 2020 شروع شد و پیش از آن شریف حسن به من گفته بود که شاهزاده حمزه از اوضاع داخلی ناراضی است و خواهان حرف زدن با من است تا از نصیحتهای من استفاده کند چرا که من مسئول ارشد دیوان پادشاهی بودم و در آن زمان در عربستان مشغول فعالیت بودم و با مقامات سعودی ارتباط نزدیکی داشتم.
عوض الله در پایان اظهار داشت: من با پیشنهاد شریف حسن موافقت کردم و از آن بعد دیدارهای مستمر ما شروع شد، از صحبتهای شاهزاده حمزه روشن بود که وی از پادشاه کینه به دل دارد و وی را مسئول همه اشتباهات دولتها میدانست.
منبع:https://mdeast.news
اندیشکده جریان، جریانی است نواندیش از جوانانی که باور به تحول در حوزه سیاست ورزی جهانی دارند.
جمعی از جوانان تحصیلکرده در رشته های علوم سیاسی و علوم اجتماعی و ارتباطات و اقتصاد و باورمند به اصول اخلاقی شریعت رهایی بخش حضرت دوست گرد هم آمده اند تا با انگیزه های غیر انتفاعی و غیر جناحی جهت بهبود اوضاع حیات جمعی بشر به تشریک مساعی پرداخته و با رویکردی دانش بنیان، مسئله محور، زمینه نگر و آزاداندیشانه امکان ایجاد یک هویت جمعی فضیلت خواهانه و معطوف به بازاندیشی در سیاست های جهانی را فراهم آورند.