221سرمایه گذار ترک در انگلیس سرمایه گذاری کردند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
 روزنامه اقتصادی دنیا گزارش تحلیلی خبری با عنوان ” سرمایه گذار ترک در انگلیس سرمایه گذاری کردند” به قلم کریم اولکر نوشت: ترکیه در چند سال اخیر به صورت جدی با خروج و مهاجرت میلیونرها از کشور روبرو شده است. در سال 2015 میلادی هزار میلیونر ترک کشور را ترک کردند و این رقم در سال 2016 میلادی به شش هزار نفر رسید. مهاجرت میلیونرها از ترکیه ادامه دارد.

بنا به گزارش New World Wealth با مرکزیت آفریقای جنوبی درباره”مهاجرت میلیونرها” در سال 2017 میلادی از ترکیه شش هزار میلیونر از این کشور خارج و مهاجرت کرند. درسال 2018 میلادی چهار هزار نفر و در سال 2019 میلادی 2100 نفر میلیونر از ترکیه خارج وبه کشورهای دیگر مهاجرت کردند. در سه سال اخیر ده هزار میلیونر و همچنین 13 هزار کارآفرین و سرمایه گذار و جمعا 23 هزار نفر میلیونر و کارآفرین و سرمایه گذار از ترکیه به کشورهای دیگر مهاجرت کردند. ترکیه بعد از چین و هندوستان سومین کشوری در جهان است که میلیونر و صاحب سرمایه و کارآفرین را از دست می دهد. پرتقال در جذب میلیونرهای ترک موفق شده است. پرتقال از اکتبر سال 2012 میلادی تا ژانویه 2020 میلادی 8288 نفر میلیونر و صاحب سرمایه ترکیه را جذب کرده و به آنها مجوز اقامت صادر کرده است. در سیستم در حال اجرا “ویزای گلدن/ Golden Visa ” شهروندان چین با 4284 نفر در رودیف اول، برزیل با 868 نفر و ترکیه با 385 نفر در فهرست جهانی قرار گرته اند. پرتقال به شرط خرید مسکن و حداقل 250 هزار یورو انتقال سرمایه به اتباع کشورهای دیگر ویزای اقامتی صادر می کند وتا کنون پنج میلیارد و 37 میلیون یورو سرمایه خارجی جذب کرده است. اتباع ترکیه با استقاده از” ویزای طلایی در مالت و یونان نیز سرمایه گذاری کرده اند. انگلیس نیز شرایط سختی برای صدور ویزای طلایی اعلام کرده است اما میلیونرها و صاحبان سرمایه ترکیه را جذب کرده است. اتباع ترکیه برای ورود به انگلیس و اقامت در این کشور میلیون ها دلار سرمایه اختصاص می دهند.
بنا به گزارش تحقیقاتی موسسه Spotlight on Corruption با مرکزیت لندن، میلیونر های ترک برای دریافت مجوز اقامت در انگلیس حداقل دو میلیون استرلینگ به انگلیس سرمایه و پول منتقل می کنند.
بنا به گزارش تحقیقاتی موسسه مزبور،انگلیس بین سال 2008 میلادی تا 2020 میلادی 12649 ویزای طلایی صادر کرد. 4106 نفر میلیونر تبعه چین از انگلیس Golden Visa دریافت کردند و بیش از اتباع میلیونر سایر کشورها در انگلیس از حق اقامت برخوردار شدند. 2526 میلیونر روس نیز در ردیف دوم بعد از چینی ها در انگیس حق اقامت طلایی را بدست آوردند. 692 میلیونر هندی و 685 میلیونر آمریکایی، 283 تبعه پاکستان، 278 تبعه قزاقستان نیز در انگلیس حق اقامت طلایی را بدست آوردند. حق اقامت طلایی 254 نفر هندی و 223 تبعه عربستان سعودی، 221 تبعه ترکیه و 206 تبعه مصری که میلیونر هستند تصویب شد و آنها از انگلیس ویزای گلدن دریافت کردند. گلدن ویزای انگلیس بسیار گران است. اگر میلیونرهای کشورهای دیگر در انگلیس در شرکتها سرمایه گذاری کنند از حق گلدن ویزا برخوردار می شوند و در انگلیس اقامت می کنند.
اگر اتباع کشورهای دیگر در انگلیس دو میلیون استرلینگ سرمایه گذاری کنند و یا اوراق قرضه دولتی را خریداری کنند به مدت سه سال از حق اقامت در انگلیس برخوردار می شوند. کسانی که دو میلیون استرلینگ سرمایه گذاری می کنند، باید به مدت پنج سال به سرمایه گذاری خود ادامه دهند. کسانی که ده میلیون استرلینگ سرمایه گذاری می کنند باید به مدت دو سال سرمایه گذاری خود را در انگلیس حفظ کنند.
221 میلیونر ترک در مدت 12 سال اخیر برای دریافت حق اقامت طلایی در انگلیس 442 میلیون تا 2.2 میلیارد پوند به انگلیس پرداخت کرده است. این رقم به احتساب نرخ ارز امروز معادل 5.3 میلیارد لیر ترک تا 26.4 میلیارد لیر ترک متغیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟