جریمه و حبس برای مقامات شرکت دانمارکی بابت تأمین سوخت جنگنده های روسیه در سوریه

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
دادستانی دانمارک یک شرکت دانمارکی را بابت نقض تحریم‌های نفتی علیه سوریه به پرداخت 54 میلیون یورو و 2 سال زندان برای مدیر اجرایی آن محکوم کرد.

این حکم به پرونده فروش 172 هزار تُن سوخت هواپیما طی 33 قرارداد با شرکت‌های روسیه‌ای در سال‌های 2015 و 2017 مربوط می‌شود.

این سوخت به مصرف جنگنده‌های روسیه که در جنگ در سوریه فعالیت داشته‌اند می‌رسیده است.

وکلای دفاع شرکت « Dan-Bunkering» که یک شرکت حمل و نقل سوخت است، این حکم را غیر قابل قبول دانست و تأکید کرده‌اند که شرکت در قبال نحوه استفاده مشتریان از سوخت فروخته شده مسئولیتی ندارد.

این وکلا افزوده‌اند که شرکت روسیه‌ای خریدار این سوخت مشمول تحریم‌ها نبوده است.

این شرکت بابت فروش این 33 محموله 87 میلیون یورو درآمد داشته که حدود 2 درصد کل درآمدهای آن در سال‌های 2015 و 2017 بوده است.

اتحادیه اروپا از سال 2011 تحریم‌هایی را علیه بخش‌های سوخت و بانکی سوریه وضع کرد.

پیش از این رسانه های دانمارکی، با دسترسی به ایمیل‌های این شرکت نشان دادند که شرکت «دان بونکرینگ» با تأمین سوخت جنگنده‌های روسیه در بانیاس نقشی سرنوشت‌ساز در استفاده روسیه از این جنگنده‌ها برای نجات حکومت بشار اسد داشته است.

در این گزارش‌ها تأکید شده که با خاموش شدن سیستم رصد تحرک نفتکش‌ها، این شرکت به صورت مخفیانه فعالیت بسیار گسترده‌ای در انتقال سوخت هواپیما به بندر بانیاس سوریه داشته است.

انتقال 33 محموله سوخت به بانیاس در زمان غیر فعال شدن سیستم رصد تحرک نفتکش‌ها در سال 2015 از بزرگ‌ترین پرونده‌های جنائی است که قرار است دادگاه‌های دانمارک به آن بپردازند.

در حالی که حجم سوخت انتقال‌یافته 172 تُن برآورد شده بود، نشریات دانمارکی به نقل از بازپرسان پرونده گفته‌اند که سوختی که انتقال یافته برای 20 هزار پرواز جنگنده‌های روسیه در فاصله میان 2015-2019 به کار رفته است و «بدون این سوخت روسیه امکان انجام این حملات را نداشت و نمی‌توانست جلوی سرنگونی حکومت بشار اسد را بگیرد».

با این همه، وکلای این شرکت تأکید کرده‌اند که این شرکت در جریان مقصد سوخت ارسالی نبوده و هیچ مسئولیتی در قبال اینکه مشتری سوخت خریداری شده را صرف چه کاری می‌کند ندارد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟