مجوز عربستان برای عبور هواپیماهای اسرائیلی از آسمان خود موقتی است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
روزنامه اسرائیلی «اسرائیل الیوم» جزئیات جدیدی از بحران پرواز هواپیماهای اسرائیلی بر فراز آسمان عربستان اعلام و اشاره کرد که مجوز عربستان برای پرواز در حریم هوایی خود موقتی است.

این روزنامه در خبری با تیتر «در پایان یک روز اعصاب خردکن، مانع بروکراسی برداشته شد» تاکید کرد که شرکت های هواپیمایی اسرائیل نگران بودند که مقامات عربستان با پرواز بر فراز آسمان آن موافقت نکنند تا اینکه روز گذشته مجوز مورد نظر صادر شد.

این روزنامه بحران بین اسرائیل و عربستان در خصوص عبور هواپیماهای اسرائیل را «اعصاب خردکن» توصیف کرد و گفت که ابتدا مجوز تنها برای یک روز صادر شده بود اما پس از آن مجوز 4 روز به شرکت های هواپیمایی اسرائیلی داده شد.

اسرائیل الیوم اشاره کرد که مشخص نیست در آینده چه اتفاقی در خصوص مجوز عربستان برای پرواز هواپیماهای اسرائیلی بر فراز آسمان خود رخ می دهد.

روزنامه اسرائیل تاکید کرد که مجوز امکان پرواز هواپیماهای اسرائیلی در حریم هوایی عربستان بسیار مهم است چرا که تنها راه رسیدن هواپیماهای اسرائیلی به برخی از کشورهای منطقه، آسمان عربستان است.

اسرائیل الیوم ادعا کرد که پس از بررسی مجامع امریکایی، مشخص شد که عربستانی ها مجوز اولیه خود را پس نگرفته اند و این مشکل از جنبه های فنی ناشی شده که هنوز به آنها پرداخته نشده است.

این روزنامه اشاره کرد که تا عصر دیروز، مذاکراتی با مشارکت «آریه لایتستون»، مشاور سفیر امریکا در اسرائیل برای ایجاد مکانیزمی برای ساماندهی امور انجام شد.

بنا به گفته این روزنامه عبور هواپیماهای اسرائیلی از آسمان عربستان، زمان پرواز به شرق را به مدت 3 ساعت کاهش می دهد.

پیش از این در روز گذشته رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که عربستان مجوز عبور شرکت‌های هواپیمایی اسرائیلی از آسمان این کشور برای پرواز را صادر کرده است.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟