آیا «نتانیاهو» به فکر اجرای انتخابات مجدد است؟

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
پس از آنکه پیدا شدن دوباره «آرون کلاین»، مشاور امریکایی کمپین انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو»، حرف و حدیث هایی را باعث شد، سرانجام معلوم شد که وی بار دیگر برای همکاری با تیم نتانیاهو به اسرائیل فراخوانده شده است بی آنکه معلوم باشد که منصب او دقیقا چیست.

چند منبع سیاسی بازگشت کلاین را نشانه برنامه نتانیاهو برای اجرای انتخاباتی دوباره در اسرائیل می دانند.

آرون کلاین مشاور راهبردی و متخصص کمپین های انتخاباتی است و با چندین رهبر سیاسی در امریکا و جهان در این زمینه همکاری کرده و پیش از این روزنامه نگار در نشریات دست راستی امریکا بوده و بعدتر در دفتر «استیو بنون»، مشاور امور راهبردی دونالد ترامپ، کار کرده است.

او در سه انتخابات اخیر که در اسرائیل برگزار شد مشاور کمپین انتخاباتی وی بود و منابعی در حزب لیکود تأکید کرده اند که نتانیاهو بار دیگر کلاین را برای همکاری فراخوانده است بی آنکه سمت مشخصی به او بدهد و مشخص کند که او قرار است مشاور رسانه ای باشد یا مشاور راهبردی یا مشاور انتخاباتی.

ناظران در تل آویو بر آن اند که نتانیاهو با جدیت به برگزاری انتخاباتی مجدد فکر می کند و اگر این برنامه را اجرا نکند دست کم از آن برای فشار بر رقبای سیاسی خود استفاده خواهد کرد.

منابع نزدیک به نتانیاهو می گویند که او به صورت پیاپی نظرسنجی ها را بررسی می کند و شخصا پیگیر نتایج نظرسنجی هاست و همه آنها نشان می دهد که اگر امروز در اسرائیل انتخابات برگزار شود او پیروزی ای بی سابقه کسب خواهد کرد که می تواند با پشتوانه آن دولتی یکدست از نیروهای دست راستی مورد علاقه اش تشکیل دهد و رقبایش را از میدان به در کند.

نتانیاهو می خواهد که این نظرسنجی ها را همچون یک گیوتین بر سر حزب «کحول لفان»، به رهبری «بنی گانتس» و «گابی اشکنازی»، وزیر خارجه جدید، نگه دارد تا نتوانند ائتلاف دولت وی را بر هم زنند. مثلا اگر آنها بخواهند بر مواضع منفی خود درباره طرح انضمام کرانه باختری پافشاری کنند می تواند به راحتی به ائتلاف خود با آنان پایان دهد.

یک چهره نزدیک به کلاین تأکید کرده که وی در حال حاضر مأمور شده که درباره نحوه پوشش رسانه ای ویروس کرونا در اسرائیل و نیز موضوع الحاق زمین هایی از کرانه باختری به اسرائیل همکاری کند.

ناظران سیاسی و تحلیلگران برجسته اسرائیلی تأکید می کنند که عملکرد نتانیاهو در دو هفته گذشته نشان می دهد که او با جدیت می خواهد که به دولت اتحادی خود با گانتس پایان دهد و نمی خواهد نوبت به نخست وزیری گانتس برسد و همه رفتارهایش بوی انتخاباتی می دهد.

منابع سیاسی تأکید می کنند که آنچه باعث می شود نتانیاهو برهم زدن ائتلاف خود با گانتس و برگزاری انتخابات جدید را به تعویق بیندازد آن است که وی هنوز بابت پیامدهای ویروس کرونا خیالش راحت نیست و برای همین کسانی به او توصیه کرده اند که تا زمانی که مشکل کرونا پابرجاست سراغ انتخابات نرود.

این مشاوران تأکید کرده اند که این تلقی در اسرائیل در حال شکل گیری است که اسرائیل در مهار ویروس کرونا شکست خورده و اگر انتخاباتی برگزار شود این موضوع به نقطه ضعفی برای مدیریت نتانیاهو تبدیل خواهد شد.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟