کمیساریای انتخابات عراق ضرب الاجل های انتخابات را اعلام کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
کمیساریای مستقل انتخابات عراق اعلام کرد که موعدهای تعیین‌شده برای ثبت‌نام احزاب و لیست‌های انتخاباتی قطعی و تمدیدناپذیر است.

براساس بیانیه رسمی این کمیساریا که خبرگزاری رسمی عراق آن را منتشر کرده ائتلاف‌های سیاسی عراق تا 10 فوریه فرصت درخواست برای ثبت نام و تا اول مارس فرصت ارائه لیست‌های انتخاباتی خود را دارند و ضرب‌الاجل به‌روزسازی اطلاعات رأی‌دهندگان نیز تا 31 مارس 2021 خواهد بود.

این بیانیه تأکید کرده که این ضرب‌الاجل‌ها تمدیدپذیر نیست و همه گروه‌ها و افرادی که خواستار شرکت در انتخابات هستند باید برای ثبت‌نام به اداره امور احزاب و تشکیلات سیاسی مراجعه و فرم‌های مربوطه را پر کنند.

این بیانیه افزوده که کمیساریای عالی مستقل انتخابات تدارکات خود را برای اجرای انتخابات پارلمانی را که قرار است در ماه اکتبر سال جاری برگزار شود براساس قانون جدید انتخابات که در آن رأی هیچ نماینده‌ای به نماینده دیگری داده نمی‌شود و افراد فقط براساس رأی‌های به دست آورده وارد پارلمان می‌شوند آغاز کرده است.

در این بیانیه تأکید شده که در قانون انتخابات 83 حوزه انتخاباتی و 329 کرسی در پارلمان تعریف شده است که شماری از آنها به صورت قطعی باید به زنان تعلق یابد.

این بیانیه افزوده که هرگونه عدم پایبندی به مهلت‌های زمانی تعیین شده تهدیدی بزرگ برای روند دموکراتیک کشور است و برای همین از همه شهروندان و تشکل‌های سیاسی و نامزدها خواسته شده که با توجه به این ضرب‌الاجل‌ها اقدام کنند.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟