گروه‌های فلسطینی محتوای نامه ابومازن به دولت جدید امریکا را شدیدا محکوم کردند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
نامه تشکیلات خودگردان فلسطین به دولت جدید امریکا مبنی بر اینکه همه گروه‌های فلسطینی با تشکیل کشوری مستقل در چارچوب مرزهای 1967 میلادی موافق هستند، با انتقادات گروه‌های فلسطینی مواجه شده است که بر حق مردم فلسطین در همه اراضی تاکید کرده‌اند.

عدنان با بیان اینکه اعلام مواضع فوق از سوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیازمند موضع‌گیری صریح و روشن همه گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج از فلسطین است، اظهار داشت: کوتاه آمدن حتی از یک وجب از خاک فلسطین جنایت و خیانت در حق شهدا و اسرای فلسطینی است.

جنبش جهاد اسلامی در بیانیه شب گذشته خود ضمن انتقاد و محکومیت شدید از نامه محمود عباس، بر پافشاری این گروه بر حق کامل و ثابت فلسطین در برپایی کشوری مستقل بر همه اراضی تاکید کرد.

جنبش جهاد اسلامی با تاکید بر اینکه این جنبش هیچ ارتباطی با این نامه ندارد، تاکید کرد: جنبش جهاد اسلامی هیچ اجازه‌ای به هیچکس در کوتاه آمدن از اراضی فلسطینی نداده است.

جبهه مردمی آزادسازی فلسطین هم امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: منازعه با دشمن صهیونیستی و اهداف استعماری و اشغالگرایانه آن با ساخت نخستین شهرک‌ استعماری در اراضی فلسطین در اواخر قرن نوزدهم آغاز شد و با پاکسازی نژادی، اخراج اجباری و ویران کردن منازل شهروندان فلسطینی تثبیت شد.

جبهه مردمی آزادسازی فلسطین در ادامه اظهار داشت که هیچکس در هر جایگاه و مقامی حق ندارد به اسم مردم فلسطین مواضع خائنانه اتخاذ کند و از اراضی تاریخی فلسطین چشم بپوشد.

منابع آگاه در کمیته مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) پیشتر اعلام کردند «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان (ابومازن) نامه ای به اسم این سازمان به «هادی عمرو»، مسئول پرونده فلسطین و اسرائیل در وزارت امور خارجه امریکا نوشته و در آن خطاب به دولت امریکا تاکید کرده است که انتخابات آتی فلسطین برپایه برنامه‌های ساف، سند وفاق ملی سال 2006 و نتایج نشست‌های دبیران کل گروه‌های فلسطینی در استانبول، رام‌الله و قاهره برگزار خواهد شد.

این منابع که نخواستند نام‌شان ذکر شود، تاکید کردند: این نامه در راستای کسب تایید و حمایت دولت امریکا از نتایج انتخابات نوشته شده است.

منابع یاد شده درباره هدف از ارسال این نامه تاکید کردند: هدف از ارسال این نامه خطاب به دولت امریکا، اخذ ضمانت از واشنگتن و دیگر کشورها برای به رسمیت شناختن و عدم تحریم نتایج انتخاباتی است که در بیست و دوم ماه مه برگزار خواهد شد.

این منابع افزودند: رهبران فلسطینی نمی‌خواهند سناریو سال 2006 میلادی دوباره تکرار شود به طوری که در آن سال به دلیل پیروزی حماس در انتخابات، اکثر کشورهای جهان نتیجه انتخابات را تحریم کردند.

منابع یاد شده اظهار داشتند: این نامه، گامی پیشدستانه و مشخصا خطاب به دولت جو بایدن است تا اگر اعتراض یا نکته‌ای دارند، اکنون آن را با تشکیلات خودگردان فلسطین مطرح کنند همچنین نامه‌ای با همان مضمون و به شیوه‌های مختلف به سازمان ملل، اتحادیه اروپا و روسیه ارسال شده است.

مرحله اول انتخابات پارلمانی فلسطین در 22 مه و انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان در 31 اوت و انتخابات مجلس ملی پس از تفاهمات داخلی تا حداکثر ژوئیه 2021 برگزار خواهد شد.

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟