شدت گرفتن تظاهرات در استان های جنوبی عراق با هدف برکناری استانداران

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
روزهای اخیر استان های نجف و بابل و دیوانیه و مثنی شاهد تظاهراتی بوده بوده که گاه به خشونت هم کشیده شده است.

مانند استان ذی قار در جنوب عراق که اخیرا شاهد برکناری استاندار به علت موج تظاهرات خشمگینانه بود، استان های دیگری در جنوب عراق شاهد تظاهراتی با مطالبه برکناری مسئولان استانی است.

در تازه ترین تحولات، عراق روزهای اخیر شاهد تظاهراتی در استان های نجف و بابل (مرکز آن: حله) و دیوانیه و مثنی (مرکز آن: سماوه) بوده که گاه به خشونت هم کشیده شده است.

معترضان حکومت های محلی را به فساد و وابستگی به احزاب و سوءمدیریت متهم می کنند.

احزاب و نیروهای سیاسی نیز که اکثر این استانداران به آنها وابسته اند می کوشند که از نفوذ خود برای خاموش کردن تظاهرات استفاده کنند، اما به نظر می آید که این تلاش ها تاکنون چندان کارگشا نبوده است.

یک مقام محلی در نجف اشرف تأکید کرد که برخی چهره های سیاسی مهم تماس ها با فعالان تظاهرات را آغاز کرده اند تا آنها را به عقب نشینی از مطالبه برکناری استاندار وادارند و افزود که این تماس ها تاکنون بی نتیجه بوده است.

او گفت که موفقیت معترضان در استان ذی قار انگیزه تازه ای به تظاهرات کنندگان داده تا برکناری استاندار را پیگیری کنند و به فشارهای خود ادامه دهند و پیش بینی کرد که روزهای آینده شاهد شدت گرفتن تظاهرات در نجف اشرف و چند مرکز استان دیگر باشد.

«عباس الزاملی» نماینده مجلس از استان دیوانیه، پیش بینی کرد که این روند تا برکناری همه استانداران مناطق جنوبی ادامه پیدا کند و افزود که این تنش نتیجه ضعف خدمات و گسترش فساد در این مناطق است.

معترضان در شبکه های اجتماعی تأکید کرده اند که تظاهراتشان تا برکناری آنچه «ستون های فساد» در استان های عراق خوانده اند ادامه خواهد یافت.

«براء الغزی»، از فعالان تظاهرات در استان نجف، تأکید می کند که استانداران در اداره حرفه ای استان ها شکست خورده اند و برای آنکه در منصب بمانند از چارچوب های خاصی که احزاب و گروه های متنفذ برای آنها تعیین کرده اند خارج نمی شوند.

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟