منابع آگاه: عراق و ترکیه درباره اختلافات آبی و حزب کارگران کردستان به توافقات مهمی رسیده اند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
پایگاه خبری «العربی الجدید» به نقل از منابع آگاه عراقی خبر داد که مذاکرات عصر امروز «مصطفی الکاظمی» با «رجب طیب اردوغان» بسیار سازنده و مثبت بوده است.

پایگاه خبری «العربی الجدید» به نقل از منابعی از «هیئت وزارتی همراه نخست وزیر عراق» خبر داد که مذاکرات عصر امروز «مصطفی الکاظمی» با «رجب طیب اردوغان» بسیار سازنده و مثبت بوده است.

به گفته این منابع در مذاکرات هیئت‌های عراقی و ترکیه‌ای که به ریاست نخست‌وزیر عراق و رئیس جمهور ترکیه انجام شد، موضوع سهمابه عراق از رودخانه‌های دجله و فرات و پرونده حزب کارگران کردستان و عملیات ترکیه در خاک عراق از مهم‌ترین پرونده‌های مورد بحث بوده است.

همکاری اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری ترکیه در عراق، لغو روادید برای شهروندان دو کشور، افتتاح گذرگاه مرزی جدید میان عراق و ترکیه در منطقه ابراهیم الخلیل و حمایت ترکیه از عراق در جنگ با تروریسم از موضوعات مورد بحث در این مذاکرات بوده است.

این منابع تأکید کرده‌اند که این مذاکرات به تفاهمات نهایی رسیده که اکثر آنها به اختیارات دولت مربوط می‌شود و نیازی به تأیید مجلس ندارد.

الکاظمی به همراه هیئتی از وزرا و مقامات بلندپایه امنیتی و نظامی به ترکیه رفته است.

دفتر نخست‌وزیر عراق عصر امروز با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که در دیدار الکاظمی و اردوغان روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن بررسی شده است.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟