نیروهای «پیشمرگ سوریه» به جای «یگان های مدافع خلق» در شرق فرات مستقر می شوند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
نیروهای «پیشمرگ سوریه» به جای «یگان های مدافع خلق» در شرق فرات مستقر می شوند
یک منبع آگاه خبر داد در پی مخالفت ترکیه با حضور «یگان های مدافع خلق»، امریکا به فکر استقرار نیروهای «پیشمرگ سوریه» در مناطق مرزی ترکیه و سوریه افتاده است.

یک منبع آگاه در اقلیم کردستان عراق خبر داد که واشنگتن در پی مستقر کردن نیروهای نظامی موسوم به «پیشمرگ های سوریه» در مرزهای ترکیه و سوریه در شرق رودخانه فرات به جای «یگان های مدافع خلق» (ی پ گ) است.

خبرگزاری «آناتولی»، به نقل از پایگاه خبری «باس نیوز» که به حزب دموکرات کردستان عراق نزدیک است به نقل از این منبع آگاه خبر داده که برنامه امریکا انتشار نیروهای پیشمرگ سوریه برای همکاری با نیروهای امریکایی در حفظ امنیت مناطق مرزی میان سوریه و ترکیه به جای «یگان های مدافع خلق» است.

این منبع که نخواسته نامش فاش شود تأکید کرد که این تصمیم امریکا پس از مخالفت قاطع ترکیه با ادامه حضور نیروهای یگان های مدافع خلق در مرزهای جنوبی کشورش بوده است.

ترکیه «یگان های مدافع خلق» را که متشکل از نیروهای کرد است گروهی تروریستی می داند.

نیروهای پیشمرگ سوریه گروهی تابع شورای ملی کرد و بخشی از نیروهای اپوزیسیون سوریه است که در سال 2012 شکل گرفت و زیر نظر نیروهای پیشمرگ در کردستان عراق آموزش دیده است.

این منبع آگاه گفته که در مرحله اول حدود 400 تن از نیروهای پیشمرگ سوریه تا چند روز آینده در منطقه مرزی ترکیه و سوریه و شرق رود فرات مستقر خواهند شد.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟