چهار گزینه آمریکا در واکنش به انفجار آرامکو

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
تشدید ابزارهای تحریمی؛ ترامپ روز چهارشنبه به وزارت خزانه‌داری دستور داد تا تحریم‌های بیشتری را علیه ایران برقرار کند.

پایگاه آمریکایی وکس در بررسی اقدامات آمریکا در واکنش به حملات تلافی‌جویانه یمنی‌ها بر تأسیسات نفتی عربستان سعودی مطرح کرده‌ است که ترامپ چهار گزینه در قبال این اتفاق در پیش خواهد گرفت:

1️⃣ تشدید ابزارهای تحریمی؛ ترامپ روز چهارشنبه به وزارت خزانه‌داری دستور داد تا تحریم‌های بیشتری را علیه ایران برقرار کند. با این حال مشخص نیست که آمریکا واقعاً چه چیزی را می‌تواند مورد هدف قرار دهد، چرا که پیش از این همه بخش‌های مهم ایران را مورد تحریم قرار داده است.

2️⃣ معاهده منطقه‌ای برای محدود کردن ایران؛ آمریکا به دنبال اجماع دیگر کشورها برای همکاری با یکدیگر برای مقابله با اقدامات تهاجمی ایران است . همانگونه که وزیر امور خارجه این کشور گفته است: ” ما در حال تلاش برای ایجاد یک ائتلاف برای توسعه طرحی برای جلوگیری از آن‌ها [ایران] هستیم و این چیزی است که باید اتفاق بیافتد.”

3️⃣ اعزام نیروهای آمریکایی به عربستان سعودی؛ همانطور که دولت در روز جمعه اعلام کرد، صدها تن از نیروهای آمریکایی در تلاش برای جلوگیری از تجاوز ایران به عربستان‌سعودی هستند. این تصمیم به عنوان یک اقدام دفاعی تلقی می‌شود.

4️⃣ حملات سایبری بر علیه زیرساخت‌های انرژی ایران؛ به نظر می‌رسد ترامپ در حال بررسی امکان‌سنجی حملات سایبری در ایران است. این امر به او امکان می‌دهد تا به طور مثال به بخش‌هایی از حوزه نفت ایران آسیب وارد کند، بدون این که مجبور به پرتاب بمبی به آن شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟