نیروهای نیابتی ایران در بحرین مصمم به کارشکنی در صلح با رژیم صهیونیستی هستند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
علیرغم اراده قاطع خاندان حاکم بحرین بر برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی، امکان دارد این تلاش­ها به واسطه فعالیت­های گروه­های نیابتی ایران در این کشور با توقف روبرو شود.

این دو کارشناس بنیاد دفاع از دموکراسی­ها در این مقاله به برجسته کردن موضوع حضور ایران در بحرین از طریق گروه­های نیابتی پرداختند.

این مقاله بیان می­کند که اگرچه دولتمردان رژیم بحرین خواهان بهبود روابط منامه و تل‌آویو هستند اما ایران از طریق گروه­های نیابتی خود درصدد آسیب رساندن به این روند است.

مهمترین گروهی که این دو محقق معتقدند از سوی ایران حمایت می‌شوند گروه ”سرایا وعدالله” است که توافق صلح با رژیم صهیونیستی را عادی­سازی کاذب با دشمن صهیونیستی نامیده و از ایجاد یک واحد شهدای بیت­المقدس برای هدف قرار دادن منافع رژیم صهیونیستی در بحرین خبر داده است.

این مقاله سپس به سابقه فعالیت­های گروه‌های نیابتی ایران در بحرین می­پردازد و ادعا می‌کند حداقل ۲۱ شبه‌نظامی طرفدار ایران از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ حداقل ۷۵۰ حمله بمب‌گذاری در خطوط ارتباطی، ساختمان­های شهرداری، بانک­ها و دستگاه­های خودپرداز و حتی تلاش برای بستن فرودگاه بین­المللی بحرین انجام داده­اند.

گروه نیابتی دیگری که این مقاله معرفی می­کند ”سرایا الاشتر” می­باشد که در سال ۲۰۱۹ تهدید کرد به اهداف اسرائیلی در بحرین حمله می­کند. در ذیل این گروه، این دو محقق از گروه ”سرایا قاسم سلیمانی” نام برده­اند که در سال ۲۰۲۰، درصدد آسیب رساندن به هیأتی اسرائیلی بوده ولی ناموفق مانده­اند.

این مقاله در نهایت به این موضوع اشاره می­کند که علیرغم اراده قاطع خاندان حاکم بحرین بر برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی، امکان دارد این تلاش­ها به واسطه فعالیت­های گروه­های نیابتی ایران در این کشور با توقف روبرو شود.

 

منابع پژوهش در دفتر پژوهشکده موجود است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟