نتایج نشست روسای اقلیم کردستان و رئیس‌جمهوری عراق

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
ریاست اقلیم کردستان عراق نتایج نشستی که با حضور روسای اقلیم و «برهم صالح» برگزار شد را اعلام کرد.

ریاست اقلیم کردستان عراق نتایج نشستی که با حضور روسای اقلیم و «برهم صالح» برگزار شد را اعلام کرد.

روسای اقلیم و رئیس جمهوری عراق در این دیدار از گام‌های دولت و نهادهای قانونی فدرال در حفاظت از امنیت و ثبات کشور و تامین شرایط باثبات برای فعالیت هیات‌های نمایندگی خارجی ابراز حمایت کردند.

در این نشست ضمن حمایت از برگزاری انتخابات پیش از موعد و بررسی اوضاع مناطق مورد مناقشه، از گام‌های اخیر دولت عراق برای عادی‌سازی اوضاع در سنجار و بازگشت آوارگان و جلوگیری از تلاش‌ها برای تغییر جمعیت در مناطق مورد مناقشه حمایت کردند و از دولت فدرال تضمین امنیت و ثبات این مناطق را خواستار شدند.

حاضران در این نشست همچنین درباره گفت‌وگوهای بغداد و اربیل رایزنی و از تلاش‌های طرفین در رفع نهایی مشکلات باقی مانده در راستای تضمین حقوق قانونی شهروندان اقلیم و عراق حمایت کردند.

روسای اقلیم و رئیس جمهوری عراق در پایان ضمن رایزنی درباره وضعیت داخلی اقلیم، چالش‌های جهانی ناشی از شیوع کرونا و بحران مالی کنونی، بر لزوم پشت سر نهادن این مرحله و صیانت از منافع اقلیم کردستان تاکید کرده و اظهار داشتند: باید همه گروه‌های کُرد امکانات خود را برای مقابله با این وضعیت حساس و پیامدهای آتی آن بکار بگیرند و مواضع واحدی اتخاذ کنند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟