نماینده کُرد پارلمان عراق: اربیل توافقی 50 ساله با ترکیه برای صادرات نفت امضا کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
نماینده کُرد پارلمان عراق: اربیل توافقی 50 ساله با ترکیه برای صادرات نفت امضا کرد
یک نماینده کُرد پارلمان عراق از وجود توافقی میان اربیل و آنکارا برای فروش نفت بدون اطلاع بغداد به مدت 50 سال خبر داد.

«هوشیار عبدالله»، نماینده کُرد پارلمان عراق از وجود توافقی میان اربیل و آنکارا برای فروش نفت بدون اطلاع بغداد به مدت 50 سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، عبدالله در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: دولت محلی اقلیم کردستان به چیزی به نام قانون بودجه باور ندارد و به دلیل نبود حساب‌‌رسی‌های پایان سال، هیچ گونه شفافیتی در هزینه‌کرد بودجه وجود ندارد.

وی افزود: میادین نفتی و گذرگاه‌های مرزی اقلیم کردستان میان دو حزب دموکرات و اتحادیه میهنی تقسیم شده است و نفت از طریق گذرگاه‌های مرزی غیررسمی قاچاق می‌شود.

عبدالله اظهار داشت: توافقی به مدت 50 سال میان ترکیه و اقلیم کردستان برای فروش نفت اربیل به آنکارا وجود دارد و در این خصوص لوله‌های انتقال نفت را هم تعبیه کرده‌اند بدون اینکه این توافق به تایید پارلمان اقلیم کردستان برسد و یا حتی دولت مرکزی عراق اطلاعی از آن داشته باشد.

«لاهور شیخ جنگی»، رئیس مشترک اتحادیه میهنی کردستان پیشتر در دیدار با «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق، هیات اعزامی اربیل برای مذاکره با بغداد را مسئول عدم درج حقوق کارمندان در قانون استقراض دانست؛ قانونی که تصویب آن بدون موافقت نمایندگان کُرد در پارلمان، واکنش شدید مقامات اربیل را در پی داشت.

 
منبع:https://mdeast.news
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟