بیانیه «مسرور بارزانی» به مناسبت سومین سالروز رخدادهای کرکوک: خیانت وطن‌فروشان را فراموش نخواهیم کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
بیانیه «مسرور بارزانی» به مناسبت سومین سالروز رخدادهای کرکوک
نخست‌وزیر اقلیم کردستان بیانیه‌ای خشم‌آلود به مناسبت سومین سالروز عملیات نیروهای عراقی و خروج کرکوک از کنترل دولت محلی اقلیم صادر کرد.

 «مسرور بارزانی»، نخست‌وزیر اقلیم کردستان بیانیه‌ای خشم‌آلود به مناسبت سومین سالروز عملیات نیروهای عراقی و خروج کرکوک از کنترل دولت محلی اقلیم صادر کرد.

نخست‌وزیر اقلیم کردستان در بیانیه‌ای کوتاه تصریح کرد: «وضعیت غیرعادی که که کرکوک در حال دست و پنجه نرم کردن با آن است، در نتیجه خیانت میهن‌فروشان به وجود آمده است و اوضاع کنونی کرکوک و مناطق مورد مناقشه مورد پذیرش ما نیست.»

بارزانی در پایان اظهار داشت: «ما به هیج وجه این زخم ناشی از خیانت را فراموش نخواهیم کرد اما زخم بزرگتر از خیانت آن است که ملت خائنان را هنوز مجازات نکرده است.»

اقلیم کردستان عراق در تاریخ 25 سپتامبر سال 2017 میلادی به رهبری «مسعود بارزانی»، رئیس وقت اقلیم دست به برگزاری همه‌پرسی جدایی‌طلبانه زد که با مخالفت شدید بغداد و اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان از جمله ترکیه و ایران مواجه شد.

در پی این اقدام اربیل به محوریت حزب دموکرات اقلیم کردستان، سرانجام ارتش و نیروهای مسلح عراق به فرمان نخست وزیر وقت و فرمانده کل نیروهای مسلح، در تاریخ ۱۶ اکتبر سال 2017 مأموریت تأمین امنیت کرکوک و دیگر مناطق مورد منازعه با کردستان را آغاز کردند به دنبال این عملیات نظامی، نیروهای پیشمرگه از همه مناطق نظامی، نفتی و سیاسی کرکوک عقب‌نشینی کردند و علاوه بر این، مناطق مورد منازعه در دو استان دیاله و نینوی مانند سنجار نیز تحت کنترل نیروهای عراقی درآمد.

به دنبال کنترل نیروهای دولت مرکزی عراق بر شهر کرکوک، صدای اعتراض حزب دموکرات بلند شد و حزب اتحادیه میهنی را به «خیانت بزرگ» متهم و اعلام کرد که نیروهای پیشمرگه وابسته به حزب طالبانی با ترک مواضع خود و تحویل آن به نیروهای عراق، مرتکب خیانت شده‌اند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟