نیروهای پیشمرگه پس از 3 سال برای اولین بار وارد استان کرکوک شدند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
برای اولین بار از سال 2017 نیروهای پیشمرگه و نیروهای آسایش وابسته به حکومت اقلیم کردستان عراق طی عملیاتی در منطقه شیخ بزینی وارد استان کرکوک شدند.

 برای اولین بار از سال 2017 نیروهای پیشمرگه و نیروهای آسایش وابسته به حکومت اقلیم کردستان عراق طی عملیاتی در منطقه شیخ بزینی وارد استان کرکوک شدند.

سرتیپ «هیوا عبدالله»، از افسران نیروهای پیشمرگه، گفت که این منطقه دچار خلأ امنیتی بود و لازم شد که نیروهای پیشمرگه و ارتش فدرال عراق برای جلوگیری از نفوذ تروریست ها به آن وارد منطقه شوند.

او گفت که این عملیات در پی جان باختن یکی از جوانان کردستان به دست تروریست های داعش انجام شده و افزود که نیروهای پیشمرگه به عملیات خود تا نابودی کامل داعش ادامه خواهند داد.

این نخستین بار پس از اخراج نیروهای پیشمرگه از کرکوک در سال 2017 است که این نیروها عملیاتی را در این استان اجرا می کنند.

این عملیات دو هفته پس از آن اجرا شده که ستاد عملیات مشترک عراق از توافق با نیروهای پیشمرگه برای افتتاح دو ستاد هماهنگی امنیتی در بغداد و اربیل و تشکیل کمیته های امنیتی و نظامی میدانی برای بررسی وضعیت امنیتی در مناطق گوناگون عراق خبر داد.

روز جمعه نیز ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که این ستادها تا پیش از پایان ماه جاری میلادی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟