واکنش حزب دموکرات کردستان به اظهاراتی مبنی بر حصر سلاح نیروهای پیشمرگه

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
واکنش حزب دموکرات کردستان به اظهاراتی مبنی بر حصر سلاح نیروهای پیشمرگه
سخنگوی فراکسیون حزب دموکرات کردستان، در بیانیه ای گفت که برخی اشخاص تلاش می کنند از طریق درخواست خلع سلاح نیروهای پیشمرگه در خصوص موضوع انحصار سلاح در دست دولت، اوضاع را جور دیگری جلوه دهند.

 فراکسیون حزب دموکرات کردستان، امروز شنبه 18 آوریل، در واکنشی تند از درخواست برخی طرف های سیاسی برای حصر سلاح نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق، انتقاد کرد.

«آرام بالتی»، سخنگوی فراکسیون حزب دموکرات کردستان، در بیانیه ای گفت که برخی اشخاص تلاش می کنند از طریق درخواست خلع سلاح نیروهای پیشمرگه در خصوص موضوع انحصار سلاح در دست دولت، اوضاع را جور دیگری جلوه دهند.

وی افزود: « در زمانی که این افراد از اجرای قانون اساسی و این درخواست مردمی که مانع هرج و مرج در جامعه می شود، از طریق خلط میان نیروهای در چارچوب قانون و نیروهای غیر قانونی، لازم است بگوییم که نیروهای پیشمرگه علاوه بر تاریخ مبارزه و فداکاری های آشکارش، راه آزادی عراق از سلطه دیکتاتوری است.»

بالتی ادامه داد: «این نیروها بر اساس ماده 121 بند 5 مشروعیت دارند و اگر کسی ایمان به قانون اساسی ندارد یا آن را نمی فهمد، تاکید می کنیم که همه باید تسلیم قانون باشند و از این تصمیم اجتماعی و سیاسی شانه خالی نکنند.»

وی تاکید کرد که حزب دموکرات کردستان خارج از چارچوب قانون اساسی و بر اساس میل برخی افراد عمل نمی کند و اظهار داشت که حقوق قانونی و شرعی ملت کردستان و قرار داد های سیاسی قابل معامله نیست.

پیش از این «محمد الغبان»، رئیس فراکسیون ائتلاف فتح در پارلمان، در مصاحبه ای اعلام کرده بود که نیروهای پیشمرگه باید شامل قانون انحصار سلاح در دست دولت شوند.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟