بارزانی: بغداد، خطر داعش را جدی نمی گیرد/ اختلافات میان دو حزب کردستان در حال حل شدن است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
بارزانی: بغداد، خطر داعش را جدی نمی گیرد
رئیس اقلیم کردستان عراق، در کنفرانسی مطبوعاتی، ضمن اشاره به اختلافات میان دو حزب کردستان و برگزاری نشستی برای حل آن، از خطر فعالیت مجدد داعش و عدم تعامل جدی بغداد با این خطر انتقاد کرد.

«نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق، تاکید کرد که اختلافات و تنش ها با حزب اتحادیه میهنی کردستان در حال حل شدن است و از برگزاری نشستی با آنها برای حل اختلافات خبر داد.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «به همه اطمینان می دهم که تنش اخیر با اتحادیه میهنی کردستان، در حال حل شدن است و دو حزب کردستان نشستی را برای حل این اختلافات برگزار خواهند کرد.»

وی افزود که اوضاع مرتبط با ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی و مالی، موجب وحدت نیروهای کرد در اقلیم می شود.

بارزانی بیان کرد که عامل تنش ها میان دو حزب کردستان شبکه های ارتباط جمعی و رسانه ها است و هیچ مشکل دیگری میان دو حزب وجود ندارد.

وی در خصوص حضور نیروهای حزب کارگران کردستان، (پ ک ک)، اعلام کرد که حضور آنها در کردستان غیر قانونی است.

رئیس اقلیم کردستان، با ابراز مخالفت شدید از حضور نیروهای پ ک ک، تاکید کرد که «ما جزئی از عراق هستیم و نمی پذیریم که اراضی ما به عنوان تهدیدی برای کشورهای همسایه استفاده شود.»

وی با هشدار نسبت به عدم تعامل جدی دولت فدرال عراق با خطر داعش، در خصوص خطر داعش اظهار داشت که داعش خطری را برای مناطقی در اقلیم کردستان تشکیل می دهد و افزود که اربیل با بغداد و نیروهای ائتلاف بین المللی برای توقف حملات داعش هماهنگ خواهد کرد.

بارزانی اعلام کرد که داعش اخیرا سطح فعالیت ها و عملیات خود در عراق را افزایش داده است و هنوز خطری جدی برای عراق و کردستان محسوب می شود.

رئیس اقلیم کردستان در بخش دیگری از سخنانش، به اشاره به وجود مذاکراتی با «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر مامور تشکیل دولت، گفت که نیروهای شیعه الکاظمی را برای نخست وزیری نامزد کردند و ما به نیابت از همه نیروهای کردستان، حمایت خود از تشکیل دولت جدید به نخست وزیری الکاظمی را اعلام می داریم.

وی افزود: «به زودی مذاکراتی رسمی با وی با مشارکت همه نیروهای کرد را آغاز خواهیم کرد. مذاکرات ما مربوط به کل عراق و نه فقط کردستان، است چرا که ما می خواهیم وضعیت کل کشور را تغییر دهیم زیرا ملت عراق شایسته بهترین هاست.»

وی با اشاره به اینکه هیچ تغییری در تعداد وزارت خانه های کرد در دولت صورت نخواهد گرفت بیان کرد که مذاکرات نیروهای کرد در خصوص همه مسائل از جمله بودجه، نفت و مناطق مورد مناقشه انجام خواهد شد.

 
 
منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟