محمود عباس و جو بایدن به زودی درخصوص از سرگیری روابط فی‌مابین گفت وگو خواهند کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
نخست وزیری فلسطین از تماس تلفنی بین رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس جمهوری امریکا در آینده نزدیک خبر داد.

«محمد اشتیه»، نخست وزیر فلسطین امروز چهارشنبه اعلام کرد «جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا به زودی با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی طی تماسی تلفنی گفت وگو خواهد کرد.

به گزارش وبگاه «عربی 21» وی در دیداری با شبکه «عوده» وابسته به جنبش فتح تاکید کرد که تماس ها با دولت بایدن برای بازگشت مجدد ارتباطات فیمابین ادامه دارد.

اشتیه گفت که او و شماری از مسئولان فلسطینی از جمله «حسین الشیخ»، رئیس سازمان کل امور مدنی تماس هایی با دولت جدید امریکا داشتند.

وی در تشریح جزئیات این تماس ها توضیح داد: این تماس ها مبتنی بر یک چیز است، اینکه از دولت امریکا می خواهیم تعهدات خود را از جمله بازگشایی کنسولگری امریکا در قدس شرقی، بازگشایی دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن و از سرگیری کمک ها اجرا کند.

نخست وزیر فلسطین افزود: به دنبال روابط دوجانبه با امریکا هستیم اما روابطی مبتنی بر روابط با اسرائیل نمی خواهیم.

وی گفت تشکیلات خودگردان فلسطین امید دارد امریکا سازمان آزادی بخش فلسطین را شریک اساسی خود در روند صلح به شمار آورد به این معنا که همه قوانین خصمانه از جمله تروریستی خواندن سازمان آزادی بخش فلسطین ملغی گردد.

پیش از این «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری امریکا در سال 2018 دفاتر تشکیلات خودگردان فلسطین در امریکا را بسته و کمک های مالی امریکا به کرانه باختری و نوار غزه را به حالت تعلیق درآورده بود.

ترامپ اقدامات دیگری نظیر انتقال سفارت امریکا از تل آویو به قدس اشغالی و به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر شهرک های اراضی اشغالی در سال 1967 اتخاذ کرده بود که موجب قطع ارتباطات بین فلسطین و دولت امریکا شده بود.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟