الحریری پس از دیدار با عون: اکنون شاهد تغییر هستیم/ اگر کابینه دوباره رد شود انتخابات برگزار می کنیم

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«سعد الحریری»، نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان، پس از دیدار با «میشل عون» خبر داد که روز دوشنبه بار دیگر برای رسیدن به تصوری روشن درباره دولت آینده با رئیس جمهور دیدار می کند.

الحریری که امروز در پی دعوت رئیس جمهور لبنان در کاخ ریاست جمهوری حاضر شد پس از دیدار با عون تأکید کرد که «اکنون شاهد تغییر هستیم» و افزود که در این دیدار نحوه بازیابی اعتماد جامعه بین المللی به لبنان را بررسی کرده است.

او افزود که این دیدار با هدف پایان دادن به بن‌بست سیاسی انجام شده و تأکید کرد که فرصتی برای خروج از وضعیت بحرانی کنونی فراهم شده است.

الحریری تأکید کرد که باید دولت در اسرع وقت تشکیل شود تا سقوط قیمت پول ملی را متوقف کند.

وی افزود که روز دوشنبه برای بررسی کابینه ای که چند هفته پیش معرفی کرده بود دوباره با عون دیدار خواهد کرد و اگر عون نتواند با آن کابینه موافقت کند فراخوان برگزاری انتخابات پیش از موعد را خواهد داد.

روز گذشته میشل عون، رئیس جمهور لبنان، طی اظهاراتی از الحریری خواست که هرچه سریع‌تر دولت را معرفی کند و اگر در این کار توانایی ندارد از این مأموریت انصراف دهد.

«سعد الحریری»، نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان در بیانیه‌ای شدید اللحن به سخنان «میشل عون»، رئیس جمهوری این کشور که از وی خواسته بود، در صورت ناتوانی از تشکیل دولت، کناره‌گیری کند، پاسخ داد و گفت: عون در برابر دو گزینه قرار دارد؛ با باید حکم تشکیل دولتی تکنوکرات، غیر حزبی و قادر به انجام اصلاحات مطلوب را امضا کند یا با برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری موافقت کند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟