اتحاد ترامپ با ویروس کرونا:

گام بعدی آمریکا برای به زانو درآوردن ایران چیست؟

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
درست در شرایطی که ویروس کرونا در ایران در حال قربانی گرفتن است، ترامپ تحریم های ایران را افزایش میدهد و نیروهای جدیدی به منطقه اعزام کرده است.

🔹ترامپ واقف است که در حالی که درخت تنومند ایران ۷ هزار ساله با قامت بلندش همانند ۲۲ ماه گذشته با استقامت و پایداری جاودانه اش در برابر غیر انسانی ترین تحریم ها در تاریخ جهان مدرن محکم ایستاده، شانس او برای موفقیت در مناظره با نماینده دموکرات ها برای انتخابات ۱۳ آبان ۱۳۹۹ (۳ نوامبر ۲۰۲۰) شدیدا محدود خواهد بود.

🔸 کارشناس مرکز مطالعات خلیج فارس با مرور و تحلیل منابع مختلف، منجمله حرکتهای اخیر ارتش مزدور سایبری فارسی زبان ترامپ با ۵۰۰ میلیون دلار در سال، استراتژی ترامپ را در بازه زمانی الان تا مهر-آبان ۱۳۹۹ بصورت زیر تحلیل میکند:

۱. ترامپ میداند که اگر ایران در مهر-آبان ۱۳۹۹ هنوز (همانند هزاران سال گذشته) بلند قامت ایستاده باشد، از شانس وی برای پیروزی در دوره دوم ریاست جمهوری آمریکا بصورت چشمگیری کاسته خواهد شد.

۲. شکست پروژه ترامپ برای بزانو در آوردن ایران در برابر “فشار حداکثر” وی — شروع: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ — در ۱۳۹۸ منجر به بهم خوردن تعادل استراتژیک وی در برابر ایران، بطرز بارزی استیصال و درماندگی او را در غالب؛ الف: عملیات ناموفق در سرقت نفتکش ایرانی Grace 1؛ ب: تعیین جایزه ۵۰ میلیون دلاری برای “هرکس” که بتواند راز چگونگی دور زدن تحریم ها توسط ایران را فاش کند پ: ترور سردار شهید سلیمانی، متبلور ساخت.

۳. پاره کردن و نقص برجام، آنچه او آن را مکررا “قراداد خیلی خیلی بد اوباما” توصیف میکرد، قمار بزرگی بود که ترامپ احتمالا بر اساس پیشنهاد افرادی نظیر نتانیاهو و صهیونیست های میلیاردر آمریکایی و کمک های انتخاباتی آنها به آن دست زد.

۴. در زمان از پاره کردن برجام، ترامپ با اعتماد اعلام کرد که او “قرارداد بهتری از قرارداد خیلی خیلی بد و ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی اوباما” با فشار حداکثرش از ایران بدست خواهد آورد.

۵. حضور ترامپ در مناظره های انتخاباتی پاییز ۱۳۹۹ بعد از نقض برجام اوباما… با دستهای خالی از قرارداد “خیلی بهتر از قرارداد اوباما” بمنزله خودکشی سیاسی برای ترامپ خواهد بود.

۶. تنها گزینه موجود در برابر ترامپ در زمان محدود باقی مانده برای گریز از خودکشی سیاسی اش در آبان ۱۳۹۹ بزانو در آوردن ایران میباشد.

۷. در ارزیابی زمان‌ باقی مانده در شرایط استیصال شدید و پر از اضطراب کنونی ، ترامپ ایجاد اتحادی استراتژیک با ویروس کرونا را در مقابله با ایران بصورت یکی از گزینه های محدود خود برای تغییر چشم انداز چند ماه آینده‌ اش میبیند.

۸. از شواهد موجود چنین بر می آید که ترامپ امیدوار است با کمک به متحد جدید استراتژیک خود با جلوگیری از ارسال کمک های پزشکی به ایران، با افزایش مرگ و میر در ایران در سطحی گسترده، ایران را به زانو در آورد.

۹. این امکان وجود دارد که برنامه ترامپ در زمان محدود باقی مانده، فقط بر اساس اتحاد استراتژیک وی با ویروس کرونا استوار نشده باشد.

۱۰. در راستای پاراگراف فوق، ما مطمین هستیم مسئولین کشور، بخصوص مسئولین دفاعی و نظامی، با دقت حرکت های اخیر ترامپ را در منطقه (بخصوص در روزهای اخیر) رصد کرده و تحت کنترل دارند:

الف: برگزاری مانور نظامی مشترک “خشم بومی” با نیروهای اماراتی در ابتدای فروردین ۹۹ در شرایط غیر قابل انتظار (در حالی که ویروس کرونا اکثر جوامع بشری را در گیر کرده) و اعزام صد ها تن ادوات و نیروهای مکانیزه زرهی از جزیره دیه گارسیا و کویت به پایگاه الاحمراه در ۲۰۰ کیلومتری جنوب ابوظبی؛

ب: سخنان عجیب و غریب و سوال برانگیز سفیر آمریکا در امارات، جان راکولتا، جونیور، در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس محل برگزاری مانور فوق در پایگاه الاحمراه در روز ۵ فروردین ۹۹:

“بنده اعتقاد ندارم که هدف این مانورها انجام یک عمل تحریک آمیز در برابر ایرانی هاست که اعلام کند ما داریم میاییم. در اصل ما داریم از منافع خودمان محافظت میکنیم و میخواهیم بشنیم سر یک میز مذاکره و بر سر یک قرار داد صلح پایدار چانه بزنیم و بهش برسیم.”

ب. باید اضافه کرد که پادگان الاحمراه با بودجه ۷۸ میلیون دلار در ۲۰۱۵ بعنوان نقطه “پرش” به سوی ایران توسط آمریکا ساخته شد. این پایگاه ماکت واقعی یک “شهر در خاورمیانه” را با تمام زیر ساخته، منجمله یک پالایشگاه نفت، در خود جای داده است.

 

منبع:aljazeera.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟