چالش‌های بایدن برای کاهش وابستگی به تأمین‌کنندگان خارجی در صنایع پیشرفته

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، دستور بازنگری در زنجیره‌های تأمین آمریکا برای محصولات مهم از جمله نیمه‌هادی‌ها را صادر کرد.

ناظران می‌گویند جابجایی زنجیره تولید دشوار خواهد بود و هشدار می‌دهند که این حرکت می‌تواند در کوتاه‌مدت بر صنایع الکترونیک پیشرفته چینی تأثیر بگذارد. تلاش برای قرار دادن قدرت دولت فدرال در حمایت از کاهش وابستگی آمریکا به تأمین‌کنندگان خارجی در بخش‌های اصلی فناوری، بسیار دشوار، پرهزینه و طولانی خواهد بود.

دستور بایدن نامی از چین نداشت، اما اظهارات وی هدف این کشور را روشن ساخت.

مدیر ارشد یک شرکت نیمه‌هادی چینی گفت: برای جابجایی مجدد عناصر زنجیره تأمین جهانی صنایع پیشرفته به ایالات متحده، واشنگتن کار دشواری در پیش دارد.

این مقام اجرایی که اکنون شرکت وی به دلیل ارتباط با ارتش چین در لیست سیاه وزارت دفاع آمریکا قرار دارد، افزود: وضع موجود این است که چین خواهان جدایی از آمریکا است و ایالات متحده نیز خواهان تضعیف چین است.

وی افزود: اما هر دو با دشواری‌های زیادی روبرو هستند زیرا جهانی شدن برای مدت طولانی ادامه داشته است و دو کشور از قبل نقش خود را در زنجیره‌های تأمین یا فناوری جهان بازی می‌کنند و جایگزینی آنها سخت است.

برخی دیگر بر این باورند که اقدام دولت بایدن می‌تواند به طور مستقیم بر رقابت و سهم بازار محصولات الکترونیکی پیشرفته چین در کوتاه‌مدت تأثیر بگذارد.

لئو کایمینگ که ارتباط تنگاتنگی با صنعت الکترونیک صادراتی در چین دارد، گفت: بیماری همه‌گیری ویروس کرونا، آسیب‌پذیری زنجیره‌های اصلی تأمین در ایالات متحده و غرب را نشان می‌دهد که به شدت به ظرفیت صنعتی چین متکی هستند. اکنون آنها [دنیای غرب] به شدت وابستگی [خود] به چین پی برده‌اند.

وی خاطرنشان کرد که ایالات متحده فروش نیمه‌هادی‌ها را به بزرگترین خریدار در جهان محدود کرده است.

پینی آلتهاوس، مدیر اجرایی USA Rare Earth، یک شرکت استخراج معادن کمیاب در تگزاس، گفت: ما فوریت رئیس‌جمهور بایدن را برای ارزیابی و ایجاد ظرفیت اضافی ایالات متحده در بخش‌های صنعتی حمل و نقل، انرژی و دفاع تحسین می‌کنیم.

وی گفت: زمین‌های نادر و مواد معدنی حیاتی، از جمله لیتیوم، برای فناوری مدرن ضروری هستند و برای تولید پیشرفته و امنیت ملی ایالات متحده به یک استراتژی مقاوم و مقاوم نیاز دارند.

چاد باون، یکی از اعضای ارشد موسسه پیترسون برای اقتصاد بین‌الملل در واشنگتن، گفت که آخرین دستور بایدن منعکس‌کننده ماهیت تقابل رویکرد دولت سابق ترامپ در تجارت است.

 

منبع:https://chinnegar.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟