ضرر ۵۰۰ میلیارد دلاری آمریکا در صورت نصف شدن سرمایه‌گذاری در چین

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
اتاق بازرگانی ایالات متحده در گزارشی با تأکید بر هزینه جداسازی کامل بزرگترین اقتصادهای جهان نوشت: در صورت کاهش سرمایه‌گذاری در چین یا افزایش تعرفه‌ها توسط دو کشور، شرکت‌های آمریکایی صدها میلیارد دلار ضرر خواهند کرد.

اتاق بازرگانی آمریکا اعلام کرد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در صورت نصف شدن سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی این کشور در چین، ۵۰۰ میلیارد دلار سقوط خواهد کرد.

این گروه در یک مطالعه مشترک با Rhodium Group، شرکت تجزیه و تحلیل داده‌ها در نیویورک، اعلام کرد که اعمال تعرفه ۲۵ درصدی برای کلیه تجارت دوطرفه تولید ناخالص داخلی آمریکا را سالانه ۱۹۰ میلیارد دلار کاهش می‌دهد.

اتاق بازرگانی آمریکا افزوده که ایالات متحده باید با متحدانش با چین مقابله کند نه اینکه یک‌جانبه عمل کند زیرا رویکرد متعادل و منطقی در روابط تجاری با چین به نفع ایالات متحده و جامعه تجاری آمریکا است.

علاوه بر کاهش صادرات کالاها، این مطالعه تخمین می‌زند که اگر هزینه‌های مربوط به گردشگری و آموزش و پرورش در چین به نصف قبل از همه‌گیری ویروس کرونا کاهش یابد، ایالات متحده ۱۵ تا ۳۰ میلیارد دلار در سال در صادرات خدمات زیان می‌کند.

گزارش اتاق بازرگانی آمریکا همچنین تأثیر جداسازی بالقوه در چهار صنعت را بررسی کرده است. این تحقیق نشان داد که از دست دادن دسترسی به بازار نیمه‌هادی چین باعث ضرر ۵۴ تا ۱۲۴ میلیارد دلاری آمریکا می‌شود و ۱۰۰۰۰۰ شغل آمریکایی را در معرض خطر قرار می‌دهد. همچنین وضع تعرفه‌ها می‌تواند به میزان ۳۸ میلیارد دلار ضرر در تولید و از دست رفتن نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ شغل در صنایع شیمیایی منجر شود.

از دست رفتن دسترسی شرکت‌های هواپیمایی ایالات متحده به بازار چین هم می‌تواند ضرر ۵۱ میلیارد دلار در سال را به دنبال داشته باشد که معادل ۸۷۵ میلیارد دلار به طور تجمعی تا سال ۲۰۳۸ خواهد شد. همچنین از دست دادن سهم بازار دستگاه‌های پزشکی هم ۲۳٫۶ میلیارد دلار ضرر به آمریکا می‌رساند.

 

منبع:https://chinnegar.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟