ایران نماینده اقلیم کردستان را در خصوص تمبر یادبود سفر پاپ احضار کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
نماینده دولت اقلیم کردستان عراق در ایران توسط وزارت خارجه ایران برای پاره ای از توضیحات درباره تمبر یادبود سفر پاپ به اقلیم کردستان احضار شد.

«ناظم الدباغ»، نماینده دولت اقلیم کردستان عراق در ایران اعلام کرد، وزارت خارجه ایران وی را برای ارائه پاره ای از توضیحات درباره موضع اقلیم کردستان در خصوص تمبرهای یادبود برای سفر پاپ فرانسیس به عراق، احضار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «شفق نیوز»، وی در گفت وگویی که در سایت رسمی نمایندگی اقلیم کردستان عراق در ایران منتشر شد، گفت: ایران به ما گفته است که تمایل ندارد زیاد درباره این موضوع صحبت کند اما این امر امروز به نفع منافع سیاسی اقلیم کردستان نیست و تعرض به خاک ایران محسوب می شود.

الدباغ افزود: به مقامات ایران توضیح دادم که این اقدام از سوی دولت اقلیم کردستان صورت نگرفته بلکه پیشنهاد برخی از هنرمندان به وزارت مربوطه در اقلیم بود.

نماینده دولت اقلیم کردستان عراق در ایران اشاره کرد که وزارت امور خارجه ایران توضیحات وی در این رابطه را نپذیرفته و گفته است پیامی در این خصوص به عراق خواهد داد.

پیش از این «سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته بود تمبر یادبود سفر پاپ فرانسیس به عراق با منشورها و اصول بین المللی سازگاری ندارد.

بر اساس تصویری که از این تمبر منتشر شده علاوه بر شهرهای کردنشین عراق دیگر شهرهای کردزبان در کشورهای دیگر نیز در این نقشه ترسیم شده که شباهت بسیاری به کشور کردستان بزرگ مورد ادعای کردهای جدایی طلب دارد؛ از جمله شهرهای کردنشین در کشورهای ایران، ترکیه، عراق و سوریه نیز در این نقشه گنجانده شده است.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟