رایزنی «نچیروان بارزانی» با سفیر روسیه در عراق درباره توسعه مناسبات دوجانبه

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رئیس اقلیم کردستان عراق با «ماکسیم ماکسیموف»، سفیر روسیه در بغداد درباره توسعه مناسبات اربیل و مسکو و تحولات منطقه رایزنی کرد.

«نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق با «ماکسیم ماکسیموف»، سفیر روسیه در بغداد درباره توسعه مناسبات اربیل و مسکو و تحولات منطقه رایزنی کرد.

طرفین در این دیدار بر لزوم تقویت مناسبات میان اقلیم کردستان و روسیه و انجام سفرهای متقابل میان دو طرف تاکید کرده و افزودند: نباید مناسبات اربیل و مسکو تنها محدود به همکاری در زمینه انرژی باشد.

بارزانی و ماکسیموف همچنین درباره فعالیت شرکت‌های انرژی روسی در اقلیم، جدیدترین تحولات سیاسی و امنیتی عراق، انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور، مناسبات اربیل و بغداد و گفت‌وگو برای حل آن و نیز مخاطرات تروریسم و مقابله با داعش و دیگر مسائل مورد اهتمام دو طرف رایزنی کردند.

دو طرف در پایان ضمن تاکید بر اینکه فرصت و زمینه برای توسعه و تنوع‌بخشی به روابط اقلیم کردستان با روسیه فراهم آورد، اظهار داشتند: باید اهتمام بیشتری به توسعه روابط مشترک در زمینه کشاورزی و صنعتی شود همچنین افزایش تسهیلات سفر میان اقلیم کردستان و روسیه و گسترش آن و مساله انجام پروازهای مستقیم میان اربیل و مسکو از دیگر محورهای گفت و گو طرفین بود.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟