واکنش حزب بارزانی به اعلام تشکیل «حشد کردی»: از راه مذاکره یا هر راه دیگری به کرکوک برمی گردیم

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
نماینده حزب دموکرات کردستان تأکید کرد که این حزب چه از راه مذاکره و چه از هر راه دیگری به کرکوک بازخواهد گشت.

نماینده حزب دموکرات کردستان به ریاست «مسعود بارزانی»، تأکید کرد که این حزب چه از راه مذاکره و چه از هر راه دیگری به کرکوک بازخواهد گشت.

به گزارش «ناس نیوز»، «کمال کرکوکی» عضو دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان و نماینده این حزب در کرکوک در واکنش به خبر اعلام حشد کردی در استان کرکوک تأکید کرد که هدف از تشکیل این نیروها ایجاد آشوب و بی ثباتی در کرکوک است.

او گفت که الحشد الشعبی نه صلاحیت بسط سلطه خود در کرکوک را دارد نه توانایی آن را و افزود که حزب دموکرات چه از راه مذاکره و چه از هر راه دیگری به کرکوک بازخواهد گشت.

کرکوکی خطاب به کردهای استان کرکوک نیز از آنان خواست که به چنین گروهی نپیوندند و افزود کسانی که چنین کنند خائن به قومیت کرد هستند.

پیش از این «ابوعماد اوغلو»، رئیس نیروهای الحشد الشعبی در استان کرکوک، از تشکیل «حشد کردی» برای حفاظت از این استان خبر داده و گفته بود این نیروها جانشین نیروهای پیشمرگه در این استان می شوند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که هفته گذشته سرتیپ «تحسین الخفاجی»، تأکید کرد که با اجرای موفق عملیات نظامی المیته در سه استان عراق علیه تروریست ها، نیروهای ارتش خود را برای به دست گرفتن امنیت استان کرکوک آماده می کنند.

او تأکید کرد که نیروهای تیپ 45 لشکر اول ارتش هم اکنون در کرکوک حضور دارند و بقیه نیروها از نیروهای پلیس فدرال هستند.

نیروهای ارتش از صبح جمعه در مرکز استان کرکوک مستقر شده اند.

این تحولات پس از آن رخ داده که «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق، گفته بود که با موفقیت تجربه سنجار، سراغ کل استان کرکوک و دیگر شهرهای مورد مناقشه خواهیم رفت.

در سال 2014، بعد از برگزاری همه پرسی برای استقلال کردستان، نیروهای ارتش عراق با ورود به کرکوک کنترل این شهر را از دست نیروهای حزب دموکرات به رهبری مسعود بارزانی خارج کردند.

پس از آن دفاتر حزب دموکرات در کرکوک بسته شد، وضعیتی که همچنان برقرار است.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟