رایزنی اردوغان و الحریری در استانبول درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
 «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه امروز با «سعد الحریری»، نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان در استانبول درباره تحولات منطقه‌ای و چالش‌های متعدد رایزنی کرد.

به گزارش دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان در کاخ وحید الدین استانبول با الحریری دیدار و درباره راهکارهای تقویت مناسیات سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی و همکاری در مسائل منطقه‌ای رایزنی کرد.

رئیس جمهوری ترکیه در این دیدار بر اصرار کشورش به تقویت مناسبات دوجانبه عمیق با لبنان در همه زمینه ها تاکید کرد.
اردوغان همچنین ضمن اشاره به اهمیت ثبات سیاسی لبنان برای صلح و امنیت منطقه، بر تداوم تلاش ترکیه برای کمک به لبنان تاکید کرد.

از سوی دیگر، دفتر الحریری هم اعلام کرد در این دیدار که دو ساعت به طول انجامید، طرفین درباره تازه ترین تحولات منطقه ای و چالش های متعدد و راهکارهای همکاری میان کشورهای منطقه برای مقابله با آن گفت و گو کردند.

دو طرف همچنین به بررسی روابط دوجانبه میان ترکیه و لبنان و راهکارهای تقویت تلاش‌ها برای توقف فروپاشی لبنان و بازسازی بیروت به محض تشکیل دولت جدید این کشور پرداختند.

الحریری روز سه شنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترکیب کابینه را از میان شخصیت‌های تکنوکرات و غیرحزبی تقدیم میشل عون، رئیس جمهوری لبنان کرده است و در انتظار پایان بررسی‌های عون است.

رئیس جمهوری لبنان در تاریخ 22 اکتبر گذشته الحریری را در پی استعفای «مصطفی ادیب» مامور تشکیل کابینه کرد.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟